اخبار اعدام در کره شمالی: تلاش کره شمالی برای پنهان کردن اعدام ها: گروه حقوق بشر زنگ خطر را به صدا درآورد

تلاش کره شمالی برای پنهان کردن اعدام ها: گروه حقوق بشر زنگ خطر را به صدا درآورد

کره شمالی مدت هاست که متهم به استفاده از قتل های دولتی برای القای ترس شده است. (فایل)

سئول:

یک گروه تحقیقاتی مستقر در سئول گفت، کره شمالی در سال‌های اخیر تلاش کرده است تا از افشای اطلاعات اعدام‌های خود در ملاء عام به جهان خارج جلوگیری کند، که نشان می‌دهد پیونگ یانگ ممکن است به بررسی بین‌المللی سوابق حقوق بشری خود پاسخ دهد.

گروه کاری عدالت انتقالی تصاویر ماهواره ای را تجزیه و تحلیل کرد و شهادت 23 اعدام در ملاء عام را در دوران کیم جونگ اون، که یک دهه پیش پس از مرگ پدرش در دسامبر 2011 قدرت را در دست گرفت، جمع آوری کرد.

TJWG در گزارشی که روز چهارشنبه منتشر شد گفت، فراریان کره شمالی گفتند که اعدام‌ها در مکان‌های تحت نظارت دقیق انجام شده است و مقامات برای اطمینان از اینکه هیچ اطلاعاتی در اختیار آنها قرار نمی‌گیرد، اعدام شده‌اند.

این سازمان غیردولتی که مأموریت غیرحزبی اعلام شده مستندسازی نقض حقوق بشر و عدالت خواهی برای قربانیان را بر عهده دارد، گفت: «در سال‌های اخیر، به نظر می‌رسد که کره شمالی به طور استراتژیک مکان‌هایی دور از منطقه مرزی را برای انجام این قتل‌ها انتخاب می‌کند.»

نظارت و کنترل بر مخاطبان گردآوری شده در این رویدادها برای جلوگیری از درز اطلاعات اعدام های عمومی در خارج از کشور تشدید می شود.

یافته‌های ما نشان می‌دهد که رژیم کیم (جونگ اون) به عنوان پاسخی به افزایش نظارت بین‌المللی به مسائل حقوق بشر توجه بیشتری می‌کند.»

به دلیل کنترل شدید کره شمالی بر دسترسی به افراد و سوابق خود، تأیید حساب های فراری تقریباً غیرممکن است.

آهیونگ پارک، نویسنده اصلی گزارش، گفت که این سازمان به دقت حساب‌ها را از نظر ثبات ارزیابی کرده است و فقط آن‌هایی را انتخاب کرده است که قابل اعتمادتر هستند.

پیونگ یانگ مدتهاست به استفاده از قتل های دولتی برای ایجاد ترس در میان مردمش متهم شده است و رهبر کیم دستیاران ارشد خود را در گذشته اعدام کرده است – از جمله عموی قدرتمند خود جانگ سونگ تاک در سال 2013.

کره شمالی می گوید به حقوق بشر احترام می گذارد و اتهامات مربوط به نقض را به عنوان دروغ هایی که توسط فراریان گفته شده رد کرده است.

بر اساس گزارش TJWG، هفت تن از اعدام‌ها در ملاء عام برای تماشا یا توزیع ویدیوهای کره جنوبی بوده است که توسط پیونگ یانگ ممنوع شده است.

TJWG گفت: تعطیلی تقریباً کامل مرزهای کره شمالی در طول همه‌گیری کووید-19، اطلاعات خروجی از این کشور را به میزان قابل توجهی کاهش داده است و ثبت نقض حقوق در این دوره را دشوار می‌کند.

دیده بان حقوق بشر روز پنجشنبه نیز این نگرانی را تکرار کرد و کیم را به “انزوای بیشتر از هر زمان دیگر” از طریق “اقدامات غیر ضروری و شدید” متهم کرد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)