اثر Omicron: کشورها شروع به بستن مرزها می کنند، در اینجا جدیدترین

اثر Omicron: کشورها شروع به بستن مرزها می کنند، در اینجا جدیدترین

ژاپن تاکنون هیچ مورد Omicron را شناسایی نکرده است.

توکیو:

ژاپن روز دوشنبه اعلام کرد که مرزهای خود را به روی خارجی‌ها می‌بندد، زیرا سومین اقتصاد بزرگ جهان به اسرائیل پیوسته و سخت‌ترین اقدامات را علیه نوع جدید ویروس کرونا Omicron انجام می‌دهد، که بر برنامه‌های بازگشایی استرالیا نیز سایه افکنده است.

با این حال، پس از اینکه هفته گذشته به دلیل ترس از اینکه ممکن است محدودیت‌های جدیدی ایجاد کند و تهدیدی برای احیای اقتصادی نوپا پس از یک بیماری همه‌گیر دو ساله باشد، غرق شدند، بازارها کمی آرامش را به دست آوردند، زیرا سرمایه‌گذاران منتظر جزئیات بیشتر این نوع هستند.

به طور بالقوه مسری تر از انواع قبلی، Omicron، اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد، در استرالیا، بلژیک، بوتسوانا، بریتانیا، کانادا، دانمارک، فرانسه، آلمان، هنگ کنگ، اسرائیل، ایتالیا و هلند یافت شده است.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) که Omicron را به عنوان یک “نوعی نگران کننده” معرفی کرده است، می‌گوید: “روزها تا چند هفته” طول می‌کشد تا میزان شدت این نوع را درک کنیم.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن گفت به عنوان یک اقدام احتیاطی برای جلوگیری از بدترین سناریوی ممکن، ژاپن از نیمه شب سه شنبه مرزهای خود را به روی همه خارجی ها خواهد بست.

وی به خبرنگاران گفت: «ژاپن اول از همه ورود اتباع خارجی را ممنوع خواهد کرد.

در حالی که ژاپن هنوز هیچ گونه عفونت Omicron پیدا نکرده است، شیگیوکی گوتو، وزیر بهداشت، گفت آزمایش‌هایی برای تعیین اینکه آیا نوع جدید مسافری از نامیبیا را آلوده کرده است یا خیر انجام می‌شود یا خیر.

ممنوعیت اسرائیل از نیمه شب یکشنبه اجرا شد. همچنین قول داده است که از فناوری ردیابی تلفن ضد تروریسم برای مبارزه با نوع جدید استفاده کند.

استرالیا اعلام کرد که پس از گزارش اولین موارد Omicron، برنامه های بازگشایی مرزهای خود را به روی مهاجران و دانش آموزان ماهر از اول دسامبر بررسی خواهد کرد.

نخست وزیر اسکات موریسون گفت که هیئت امنیت ملی قرار است بعداً در روز برای ارزیابی تسهیل مرزها تشکیل شود، اما افزود که برای بازگرداندن قرنطینه دو هفته ای هتل ها برای مسافران خارجی “کمی زود” است.

موریسون به پخش کننده ناین نیوز گفت: «بنابراین ما هر بار قدم به قدم برداریم، بهترین اطلاعات را دریافت کنیم، تصمیمات آرام و معقول بگیریم.

یک پزشک آفریقای جنوبی، که یکی از اولین کسانی است که به یک نوع متفاوت مشکوک است، می گوید: علائم Omicron تا کنون خفیف است و می تواند در خانه درمان شود.

محدودیت های سفر

دولت مراکش روز یکشنبه اعلام کرد که همه پروازهای مسافری بین المللی ورودی را به مدت دو هفته از 29 نوامبر ممنوع خواهد کرد.

وزارت بهداشت سنگاپور گفت که سنگاپور شروع خطوط سفر واکسینه شده با کشورهای خاورمیانه مانند قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی را به دلیل نقش آنها به عنوان “گره های حمل و نقل” برای کشورهای آسیب دیده به تعویق انداخته است.

دولت شهر ثروتمند جنوب شرق آسیا و همسایه مالزی مرز زمینی خود را که یکی از شلوغ ترین مرزهای جهان است، بازگشایی کردند و به مسافران واکسینه شده پس از تعطیلی که نزدیک به دو سال به طول انجامید، اجازه عبور دادند.

بریتانیا اعلام کرد که نشست اضطراری وزرای بهداشت گروه 7 را روز دوشنبه فرا خواهد خواند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، جزئیات تازه‌ای از نوع و واکنش آمریکا را در روز دوشنبه ارائه خواهد کرد.

آفریقای جنوبی این اقدامات را ناعادلانه و بالقوه مضر برای اقتصاد محکوم کرده و گفته است که به دلیل توانایی علمی خود در شناسایی زودهنگام انواع مختلف مجازات شده است.

رئیس جمهور سیریل رامافوزا روز یکشنبه گفت: “ممنوعیت سفر توسط علم اطلاع رسانی نشده است و در جلوگیری از گسترش این نوع دیگر موثر نخواهد بود.”

تنها کاری که انجام خواهد داد آسیب بیشتر به اقتصاد کشورهای آسیب دیده است.»

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)