اتحادیه اروپا Pfizer Covid Jab را برای کودکان 5 تا 11 ساله تایید کرد

اتحادیه اروپا Pfizer Covid Jab را برای کودکان 5 تا 11 ساله تایید کرد

واکسن فایزر کووید: تنظیم کننده داروی اتحادیه اروپا تزریق فایزر را برای کودکان 5 تا 11 ساله تایید کرد.

لاهه:

تزریق ویروس کرونا فایزر/بیون‌تک روز پنجشنبه برای کودکان پنج تا ۱۱ ساله در اروپا چراغ سبز نشان داد و راه را برای واکسیناسیون در گروهی که ویروس به سرعت در حال گسترش است باز کرد.

آژانس دارویی اروپا (EMA) گفت که گروهی از کارشناسان با استفاده از نام تجاری jab، توصیه می‌کنند که برای واکسن کووید-19 Commirnaty تمدید شود تا در کودکان 5 تا 11 ساله استفاده شود.

این واکسن در حال حاضر برای استفاده در افراد 12 ساله و بالاتر در 27 کشور اتحادیه اروپا تایید شده است.

jab فایزر تاکنون تنها در تعداد کمی از کشورها برای کودکان پنج تا 11 ساله در کشورهایی از جمله ایالات متحده، اسرائیل و کانادا تایید شده است.

EMA گفت که کودکان 5 تا 11 ساله یک سوم دوز دریافتی افراد مسن را با دو تزریق به فاصله سه هفته دریافت خواهند کرد.

این واکسن در مطالعه بر روی تقریباً 2000 کودک در آن سن 90.7 درصد مؤثر بود. عوارض جانبی معمولاً “خفیف یا متوسط” بود که چند روز طول کشید و شامل درد در محل تزریق، خستگی، سردرد، درد عضلانی و لرز بود.

EMA “بنابراین به این نتیجه رسید که مزایای Comirnaty در کودکان 5 تا 11 ساله بیشتر از خطرات آن است، به ویژه در کسانی که شرایطی دارند که خطر ابتلا به کووید-19 شدید را افزایش می دهد.”

در هلند، جایی که EMA مستقر است، مقامات اوایل این هفته گفتند که بیشترین افزایش موارد ابتلا در میان کودکان تا سن 12 سالگی بوده است.

تنظیم کننده تاکنون چهار واکسن را برای استفاده در اتحادیه اروپا تایید کرده است: Pfizer و Moderna که از فناوری RNA پیام رسان استفاده می کنند و AstraZeneca و Johnson & Johnson که از فناوری ناقل ویروسی استفاده می کنند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)