اتحادیه اروپا می تواند واکسن علیه نوع جدید کووید را طی 3 تا 4 ماه تایید کند

اتحادیه اروپا می تواند واکسن علیه نوع جدید کووید را طی 3 تا 4 ماه تایید کند

با این حال، تنظیم کننده مواد مخدر اتحادیه اروپا گفت که شات‌های موجود همچنان به محافظت می‌پردازند. (فایل)

بروکسل:

تنظیم‌کننده داروی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه اعلام کرد که می‌تواند واکسن‌هایی را که برای هدف قرار دادن نوع Omicron از ویروس کرونا مناسب است، در صورت نیاز طی سه تا چهار ماه تأیید کند، اما واکسن‌های موجود به محافظت ادامه خواهند داد.

Emer Cooke، مدیر اجرایی آژانس دارویی اروپا (EMA) در صحبت با پارلمان اروپا گفت: معلوم نیست که آیا داروسازان باید واکسن های خود را برای محافظت در برابر Omicron تغییر دهند یا خیر، اما EMA در حال آماده شدن برای این احتمال است.

او گفت: «اگر نیاز به تغییر واکسن‌های موجود وجود داشت، می‌توانیم در موقعیتی باشیم که ظرف سه تا چهار ماه آن‌ها را تأیید کنیم.

شرکت‌هایی که فرمول‌بندی‌های خود را برای گنجاندن توالی‌بندی جدید (…) تطبیق می‌دهند، باید نشان دهند که سیستم تولید کار می‌کند، سپس باید آزمایش‌های بالینی انجام دهند تا مشخص کنند که این واقعاً در عمل کار می‌کند.»

مدیر عامل داروساز مدرنا روز سه شنبه زنگ خطر جدیدی را در بازارهای مالی به صدا درآورد و هشدار داد که بعید است واکسن های موجود در برابر واکسن های Omicron که برای اولین بار در جنوب آفریقا شناسایی شد، موثر باشند، همانطور که در برابر نسخه دلتا موثر بوده است.

رئیس سازمان بهداشت عمومی اتحادیه اروپا روز سه شنبه گفت، چهل و دو مورد ابتلا به نوع کووید-19 Omicron در 10 کشور اتحادیه اروپا تایید شده است.

اما کوک به دنبال تکرار درخواست‌های مکرر از مردم برای واکسینه شدن با محصولات تایید شده موجود در حال حاضر بود.

کوک گفت: «حتی اگر نوع جدید گسترده‌تر شود، واکسن‌هایی که ما داریم به ارائه محافظت ادامه خواهند داد.»

کوک با تکرار اظهارات قبلی سازنده واکسن BioNTech گفت که تجزیه و تحلیل های آزمایشگاهی باید طی دو هفته آینده نشان دهد که آیا خون افراد واکسینه شده آنتی بادی کافی برای خنثی کردن نوع جدید دارد یا خیر.

در ماه فوریه، EMA دستورالعمل جدیدی برای تسریع روند تأیید داروسازانی که واکسن کووید-19 خود را برای محافظت در برابر انواع جدید اصلاح می کنند، صادر کرد.

Omicron چندین جهش کلیدی را با دو نوع قبلی بتا و گاما به اشتراک می گذارد که آنها را در برابر واکسن آسیب پذیرتر می کند. علاوه بر این، Omicron دارای 26 جهش منحصر به فرد است که بسیاری از آنها در مناطقی هستند که توسط آنتی بادی های واکسن هدف قرار گرفته اند.

BioNTech SE، با همکاری فایزر، روز دوشنبه گفت که کار بر روی نسخه‌ای از شات COVID-19 ایجاد شده خود را که برای Omicron طراحی شده است، آغاز کرده است، اگرچه هنوز مشخص نیست که آیا آن ضروری است یا خیر.

Rival Moderna همچنین گفته است که در حال کار بر روی طراحی مجدد واکسن COVID-19 خود برای تزریق‌های تقویت‌کننده در آینده است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)