اتحادیه اروپا ممکن است دارایی های روسیه را به مسکو بازگرداند – ولت – اخبار RT World

این رسانه آلمانی با استناد به یک سند داخلی مدعی شده است که بروکسل ممکن است پس از پایان درگیری اوکراین مجبور به انجام این کار شود.

کمیسیون اروپا به این نتیجه رسیده است که احتمالاً در آینده باید ذخایر مسدود شده بانک مرکزی روسیه را به مسکو بازگرداند.

دی ولت روز پنجشنبه گزارش داد. این روزنامه آلمانی با استناد به یک سند داخلی منتشر نشده، نشان می دهد که ممکن است این اتفاق زمانی رخ دهد که درگیری با اوکراین پایان یابد.

بر اساس این مقاله، در حالی که مقامات ارشد اتحادیه اروپا، از جمله رئیس کمیسیون اروپا، اورسولا فون در لاین، علناً از ایده انتقال دارایی های روسیه به اوکراین برای بازسازی پس از جنگ حمایت کرده اند، ممکن است اجرای این امر در عمل دشوار باشد و ممکن است “محکوم به شکست” به دلایلی.

دی ولت به نقل از ناشناس توضیح داد که برای شروع، ذخایر مسدود شده بانک مرکزی روسیه، که تصور می شود مجموعا 300 میلیارد یورو باشد، در سراسر اروپا پخش شده و در حساب های متعددی سپرده می شود، که اغلب هیچ ارتباط مستقیمی با بانک مرکزی روسیه ندارد. “خودی ها با برنامه های اتحادیه اروپا آشنا هستند.”

این روزنامه می‌گوید تا به امروز، بروکسل هیچ ایده روشنی درباره اینکه این همه پول دقیقاً کجاست، ندارد.

حتی اگر بروکسل موفق به یافتن منابع مالی شود، باز هم این سوال بزرگ وجود خواهد داشت که آیا اتحادیه می‌تواند از نظر قانونی پول را تصاحب کند و آن‌طور که صلاح می‌داند از آن استفاده کند.

طبق سند داخلی که دی ولت مشاهده کرد، کمیسیون اروپا به این موضوع رسید “نتیجه گیری هوشیارانه” که ذخایر منجمد نباید به آنها دست زد زیرا یک روز که جنگ تمام شد، آنها باید به روسیه بازگردانده شوند.


سوئیس از مسدود کردن بیشتر دارایی های روسیه امتناع می ورزد

با این حال، گزارش شده است که مقامات بروکسل در تلاش برای یافتن راه‌هایی برای عبور از موانع هستند. یک ایده می تواند این باشد که آنها وجوه را سرمایه گذاری کنند و حداقل بهره ای را که از آنها تعلق می گیرد به اوکراین منتقل کنند. این رسانه ادعا کرد که اگر در اوراق قرضه دولتی اروپا سرمایه گذاری شود، ذخایر بانک مرکزی روسیه می تواند تا 2.6 درصد در سال سود بدهد.

چنین “اقدام فوق العاده” این رسانه به نقل از کمیسیون گفت که می تواند به طور بالقوه از نظر قانونی امکان پذیر باشد. با این حال، هنوز یک وجود دارد “خیلی کم” خطر با چنین طرحی ممکن است منجر به ضرر شود و بنابراین به طور موثری پول را از دست داده است.

دی ولت در مورد دارایی های الیگارش های روسی در اتحادیه اروپا گفت که کمیسیون معتقد است برخی از این افراد تاکنون موفق شده اند زیر رادار مقامات بیفتند و برخی از کشورهای عضو ظاهراً غیرت لازم برای تعقیب آنها را ندارند.

این روزنامه خاطرنشان کرد، حتی اگر همه دارایی‌ها پیدا و مسدود شوند، نمی‌توان آن‌ها را مصادره کرد، و توضیح داد که این اتفاق تنها در صورتی می‌تواند رخ دهد که ثابت شود میلیاردرها واقعاً مرتکب جرم شده‌اند – تلاش قانونی که در هر مورد ممکن است سال‌ها طول بکشد.

اتحادیه اروپا اندکی پس از اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیروهای خود را به اوکراین در اواخر فوریه گذشته فرستاد، ذخایر بانک مرکزی روسیه را مسدود کرد. مسکو اقدامات بروکسل را به عنوان دزدی محکوم کرده است.