اتحادیه اروپا ممنوعیت سفر آفریقای جنوبی را به دلیل نوع کووید پیشنهاد می کند

اتحادیه اروپا ممنوعیت سفر از منطقه جنوب آفریقا را پیشنهاد خواهد کرد. (فایل)

بروکسل:

آلمان و ایتالیا روز جمعه به بریتانیا پیوستند و اکثر سفرها از آفریقای جنوبی را ممنوع کردند، زیرا دولت ها در تلاش برای جلوگیری از گسترش نوع جدید COVID-19 با تعداد زیادی جهش هستند.

در نشانه ای از افزایش هشدار، اتحادیه اروپا به طور جداگانه ممنوعیت سفر از جنوب آفریقا را پیشنهاد کرد.

اورسولا فون در لاین، رئیس اتحادیه اروپا روز جمعه در توییتی نوشت: اجرایی اتحادیه اروپا با هماهنگی نزدیک با کشورهای عضو پیشنهاد خواهد کرد که ترمز اضطراری را برای توقف سفرهای هوایی از منطقه جنوب آفریقا به دلیل نوع نگرانی B.1.1.529 فعال کنند.

ینس اسپان، وزیر بهداشت آلمان گفت، محدودیت‌های سفر جدید آلمان که از جمعه شب آغاز می‌شود، آفریقای جنوبی و “احتمالاً کشورهای همسایه” را تحت تاثیر قرار خواهد داد و تنها اتباع آلمانی اجازه ورود دارند.

آنها باید 14 روز پس از ورود حتی در صورت واکسینه شدن قرنطینه شوند.

اسپان گفت: «آخرین چیزی که اکنون به آن نیاز داریم یک نوع جدید معرفی شده است که مشکلات بیشتری را ایجاد می کند.

در رم، دولت روز جمعه اعلام کرد که ورود افرادی را که در دو هفته گذشته در آفریقای جنوبی، لسوتو، بوتسوانا، زیمبابوه، موزامبیک، نامیبیا یا اسواتینی بوده‌اند ممنوع می‌کند.

روبرتو اسپرانزا، وزیر بهداشت، گفت که دانشمندان در حال مطالعه نوع جدید B.1.1.529 هستند، “و در این بین، ما مسیر حداکثر احتیاط را دنبال خواهیم کرد”.

بریتانیا اعلام کرد که همه پروازها از آفریقای جنوبی و همسایگانش از ساعت 1200 به وقت گرینویچ روز جمعه ممنوع خواهد بود.

آفریقای جنوبی به شدت این تصمیم بریتانیا را محکوم کرد.

«در حالی که آفریقای جنوبی به حق همه کشورها برای انجام اقدامات پیشگیرانه لازم برای محافظت از شهروندان خود احترام می‌گذارد، به نظر می‌رسد تصمیم بریتانیا برای ممنوعیت موقت ورود اتباع آفریقای جنوبی به بریتانیا عجولانه بوده است زیرا حتی سازمان بهداشت جهانی هنوز در مورد این موضوع توصیه نکرده است. وزارت امور خارجه در بیانیه ای اعلام کرد گام های بعدی.