اتحادیه اروپا خواستار افزایش دوز برای تقویت بیماری کووید با افزایش عفونت است

اتحادیه اروپا خواستار افزایش دوز برای عبور از کووید با افزایش عفونت است

کووید در اروپا: اتحادیه اروپا ممکن است گواهی کووید خود را در بحبوحه افزایش آلودگی به روز کند. (فایل)

بروکسل:

کمیسیون اتحادیه اروپا روز پنجشنبه توصیه کرد که گواهی واکسیناسیون این اتحادیه، که اجازه سفر رایگان به اروپایی‌های واکسینه‌شده کووید را می‌دهد، تنها تا 9 ماه پس از دوز دوم معتبر باشد.

اتحادیه اروپا به دنبال به روز رسانی گواهی کووید خود است که سفر در داخل این بلوک را آسان‌تر کرده است زیرا افزایش موارد کووید باعث ایجاد نگرانی در مورد تهدید مجدد جابجایی مرزی شده است.

دیدیه ریندرز، کمیسر اتحادیه اروپا در یک نشست مطبوعاتی گفت: ما یک اعتبار 9 ماهه برای گواهی اروپایی ضد کووید پیشنهاد می کنیم و پس از این مدت، اعتبار آن در صورت عدم وجود دوز تقویت کننده دیگر به رسمیت شناخته نمی شود.

ریندر افزود: این دوره دستورالعمل‌های مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های اروپا (ECDC) را در مورد دوزهای تقویت‌کننده پس از شش ماه در نظر می‌گیرد و سه ماه دیگر به کشورها فرصت می‌دهد تا کمپین‌های واکسیناسیون را تنظیم کنند.

گواهی کووید اتحادیه اروپا به عنوان یک داستان موفقیت آمیز برای باز نگه داشتن سفرهای فرامرزی برای اروپایی‌های واکسینه‌شده در نظر گرفته می‌شود که به اقتصاد آسیب‌دیده از همه‌گیری، به‌ویژه بخش گردشگری، کمک زیادی می‌کند.

این گواهی که توسط قانون تصویب شده توسط پارلمان اروپا پشتیبانی می شود، در ماه جولای لازم الاجرا شد و به حاملانی که در داخل اتحادیه اروپا سفر می کنند اجازه می دهد ثابت کنند که به طور کامل واکسینه شده اند، اخیراً آزمایش کووید منفی داشته اند یا از ویروس کرونا بهبود یافته اند.

استفاده از آن به مقاصد تابستانی اروپایی مانند یونان کمک کرد تا دوباره بازگردند و چندین کشور غیر اتحادیه اروپا از جمله بریتانیا نیز از آن زمان به این سیستم متصل شده‌اند.

اما افزایش تعداد موارد در چندین کشور اتحادیه اروپا در حالی که زمستان مردم را به داخل خانه سوق می دهد، برخی از دولت ها را بر آن داشته است که دوباره محدودیت ها را تشدید کنند.

اتریش یک قرنطینه ملی دارد، هلند برای کافه‌ها منع آمد و شد و آلمان آماده اعلام اقدامات جدید است.

چندین کشور، از جمله یونان، فرانسه و آلمان، با توجه به شواهد فزاینده مبنی بر کاهش اثربخشی تزریق‌های فعلی پس از چهار یا پنج ماه، به سمت نیاز به تزریق سوم تقویت‌کننده برای فردی که کاملاً واکسینه شده در نظر گرفته شود، حرکت می‌کنند.

اما، در سطح اتحادیه اروپا، با توجه به نرخ نسبتاً بسیار پایین واکسیناسیون آنها حتی برای یک یا دو دوز، چندین کشور عضو، عمدتاً شرقی، در سرما باقی خواهند ماند.

توصیه مجریه اتحادیه اروپا باید توسط کشورهای عضو و همچنین پارلمان اروپا تایید شود.

ریندرز گفت: «این یک توصیه جدید است، ما خواهیم دید که واکنش کشورهای عضو چگونه خواهد بود.

انتظار می رود این موضوع یکی از اصلی ترین موضوعاتی باشد که در نشست سران اتحادیه اروپا که قرار است در 16 تا 17 دسامبر برگزار شود، مورد بررسی قرار گیرد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)