اتحادیه اروپا به درمان های جدید کووید چراغ سبز نشان می دهد – RT World News

آژانس دارویی اروپا دو درمان جدید کووید-19 را تأیید کرده است: یک داروی آنتی‌بادی و یک داروی آرتریت که معلوم شد می‌تواند التهاب مرتبط با ویروس را «کاهش» کند.

اولین دارو، Xevudy، تولید شده توسط GlaxoSmithKline و Vir Biotechnology برای درمان ویروس در بزرگسالان و نوجوانان بالای 12 سال با وزن حداقل 40 کیلوگرم توصیه شد.کسانی که به اکسیژن مکمل نیاز ندارند و در معرض خطر شدید شدن بیماری هستند

Xevudy سومین درمان آنتی بادی مونوکلونال است که پس از Regkirona و Ronapreve برای استفاده در اتحادیه اروپا تأیید شده است.


چین اولین درمان آنتی بادی کووید را تایید کرد

دومین دارو، کینرت، توسط شرکت سوبی سوئدی تولید می شود و یک داروی سرکوب کننده سیستم ایمنی است که در حال حاضر برای درمان بیماری های التهابی استفاده می شود.

در بیماران کووید-19، دارو برای کاهش التهاب مرتبط با آن در نظر گرفته می شود [the virus] و در نتیجه آسیب راه هوایی تحتانی را کاهش می دهد و از ایجاد نارسایی شدید تنفسی جلوگیری می کندEMA گفت.

برای بیماران مبتلا به کووید بزرگسالان مبتلا به ذات الریه که به اکسیژن مکمل نیاز دارند توصیه می شود.که در معرض خطر ابتلا به نارسایی شدید تنفسی هستند

تنظیم کننده تاکنون شش درمان کووید-19 را تایید کرده است، از جمله جدیدترین موارد اضافه شده به لیست. همچنین در حال حاضر در حال بررسی تایید چندین درمان دیگر در تلاش خود برای کاهش تاثیر گونه Omicron با گسترش سریع است. موارد مورد بررسی شامل Paxlovid Pfizer و Lagevrio از Merck است.

روز پنجشنبه، رئیس کارگروه ضد ویروسی بریتانیا گفت که انتظار دارد هر دوی این داروها برای استفاده در زمستان در دسترس باشند.

به گفته کمیسیون اروپا، نوع Omicron تا اواسط ژانویه در اتحادیه اروپا غالب خواهد شد.