آینده اصلاحات بازنشستگی امانوئل ماکرون

اعتراضات فرانسه: بعد از اصلاحات بازنشستگی امانوئل مکرون

پاریس:

شورای قانون اساسی فرانسه قرار است روز جمعه رای خود را درباره لایحه بسیار نامحبوب که بازنشستگی را با دو سال به تعویق می‌اندازد و به 64 سالگی می‌رساند و همچنین درباره طرح‌هایی برای برگزاری همه پرسی برای به چالش کشیدن آن، صادر کند.

در اینجا این است که چرا این مهم است و آنچه ممکن است اتفاق بیفتد:

حکم در مورد لایحه بازنشستگی

  • اگر این لایحه را ناقض قانون اساسی بداند، شورا می تواند به طور کلی آن را لغو کند. احزاب اپوزیسیون از آن خواسته اند تا این کار را انجام دهد، زیرا اصلاحات بازنشستگی را در لایحه بودجه تامین اجتماعی، تعیین ضرب الاجل فشرده برای بحث و سپس دور زدن رای نهایی در مجلس انتخاب کرده است. این یک شکست تلخ برای امانوئل ماکرون رئیس جمهور و یک پیروزی غافلگیرکننده برای اتحادیه ها و معترضان خواهد بود. ماکرون این گزینه را دارد که از ابتدا با یک لایحه جدید شروع کند یا ادامه دهد. با این حال، کارشناسان قانون اساسی – و منابع دولتی – می گویند بعید است شورا مانع از اصلاحات کلی شود، کاری که در گذشته به ندرت انجام داده است.
  • اگر شورا مشکلی ندید، دولت می‌تواند در روزهای آینده این قانون را وضع کند، که مقامات امیدوارند به تدریج به اعتراضات پایان دهد.
  • از سوی دیگر، و به احتمال زیاد کارشناسان قانون اساسی و منابع دولتی می گویند، این است که شورا افزایش سن قانونی بازنشستگی را تصویب می کند، اما برخی از اقداماتی را که برای افزایش اشتغال کارگران مسن تر طراحی شده بود، به این دلیل که در بودجه تامین اجتماعی تعلق ندارند، لغو می کند. صورت حساب

رفراندوم

حتی اگر شورای قانون اساسی چراغ سبز نشان دهد – با یا بدون اخطار – ممکن است این پایان راه نباشد.

اعضای پارلمان اپوزیسیون خواستار برگزاری یک رفراندوم به اصطلاح شهروندان در مورد محدود کردن سن بازنشستگی در 62 سال هستند.

برای انجام این کار، آنها باید از حلقه هایی عبور کنند که از زمان معرفی این مفهوم در سال 2015 تاکنون مانع از سازماندهی آن در فرانسه شده است.

قدم اول – برخورداری از حمایت کافی از سوی اعضای پارلمان – در حال حاضر انجام شده است. دوم گرفتن چراغ سبز شورا است.

اما پس از آن، شرط بعدی این است که یک دهم رای دهندگان ثبت نام شده، طوماری را امضا کنند که خواستار همه‌پرسی است.

این یک دستور بلند است و باید ظرف 9 ماه محقق شود. برخی از اتحادیه ها از دولت خواسته اند تا قبل از پایان این مهلت، قانون را منتشر نکند.

اگر آستانه برآورده شود، مجلس سنا و مجلس شش ماه فرصت دارند تا پیشنهاد محدود کردن سن بازنشستگی را تا 62 سال بررسی کنند. اگر پارلمان پاسخ ندهد، رئیس جمهور باید آن را به همه پرسی ارائه کند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)