آیا Omicron واکسن ها را شکست می دهد؟ آکسفورد می گوید هنوز نشانه ای از آن وجود ندارد

آیا Omicron واکسن ها را شکست می دهد؟  آکسفورد می گوید هنوز نشانه ای از آن وجود ندارد

داروسازان عجله دارند تا واکسن ها و روش های درمانی خود را در برابر omicron آزمایش کنند.

در حالی که دانشمندان در تلاش برای ارزیابی جهش جدید کووید-19 هستند، دانشگاه آکسفورد اعلام کرد که هیچ مدرکی وجود ندارد که واکسن های موجود در برابر نوع omicron محافظتی ایجاد نکنند.

دانشگاه روز سه‌شنبه گفت: «علی‌رغم ظهور انواع جدید در سال گذشته، واکسن‌ها به ارائه سطوح بسیار بالایی از محافظت در برابر بیماری‌های شدید ادامه داده‌اند و تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر تفاوت omicron وجود ندارد.»

داروسازان عجله دارند تا واکسن ها و روش های درمانی خود را بر علیه omicron آزمایش کنند، زیرا نشانه هایی وجود دارد که می تواند با سرعت بیشتری گسترش یابد و به دلیل تعداد بالای جهش هایی که نشان می دهد، از محافظت از واکسن دوری کند. شرکت‌ها و دانشمندان همگی گفته‌اند که چند هفته طول می‌کشد تا تاثیر واقعی مشخص شود و اطلاعات کمی تا کنون در دست است.

AstraZeneca Plc که واکسن کووید را با همکاری آکسفورد تولید کرده است، روز جمعه گفت که در حال آزمایش این واکسن است و در حال انجام تحقیقات در کشورهایی مانند بوتسوانا است که واکسن آن شناسایی شده است. آکسفورد “ابزارها و فرآیندهایی را در اختیار دارد” تا در صورت نیاز به سرعت واکسن را برای هدف قرار دادن omicron تغییر دهد.

شرکت فایزر گفت که طی دو تا سه هفته آینده می‌داند که واکسن خود در برابر omicron چقدر خوب عمل می‌کند، در حالی که مدیران ارشد Moderna Inc تکرار کردند که جهش‌های فراوان این نوع نشان می‌دهد که واکسن‌های جدیدی مورد نیاز است.

رئیس تنظیم‌کننده مواد مخدر اروپا روز سه‌شنبه به پارلمان اروپا گفت که مشخص نیست آیا سازگاری‌ها لازم است یا خیر، اما مجوز نسخه جدید از آغاز توسعه، سه تا چهار ماه طول می‌کشد.

نوع omicron به دلیل تعداد بالای جهش هایی که دارد، بسیار بیشتر از نوع دلتای بسیار قابل انتقال، دانشمندان را به وحشت انداخته است. اکثر تغییرات مربوط به پروتئین سنبله ویروس است که از آن برای ورود به سلول ها استفاده می کند و هدف واکسن های مجاز فعلی بوده است و این نگرانی ها را افزایش می دهد.

سهام آسترا در ساعت 2:40 بعد از ظهر در لندن 0.9 درصد کاهش یافت.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)