آیا می توان نوع کووید Omicron را با استفاده از آزمایش PCR تشخیص داد؟ سازمان بهداشت جهانی می گوید …

آیا می توان نوع کووید Omicron را با استفاده از آزمایش PCR تشخیص داد؟  WHO می گوید ...

WHO اعلام کرد که Omicron که برای اولین بار در جنوب آفریقا شناسایی شد، نوعی نگرانی است.

ژنو:

سازمان بهداشت جهانی روز یکشنبه گفت، در حالی که آزمایش‌های PCR می‌توانند عفونت با Omicron را تشخیص دهند، مطالعات به دنبال این هستند که آیا نوع نگرانی Covid-19 بر سایر انواع آزمایش تأثیر دارد یا خیر.

سازمان بهداشت جهانی در به روز رسانی درباره آنچه تاکنون در مورد نوع جدید شناخته شده است، گفت: “تست های PCR که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، همچنان برای تشخیص عفونت، از جمله عفونت با Omicron، همانطور که در مورد انواع دیگر دیده ایم، ادامه می دهد.”

“مطالعات برای تعیین اینکه آیا تاثیری بر انواع دیگر آزمایش ها از جمله تست های تشخیص سریع آنتی ژن وجود دارد یا خیر ادامه دارد.”

سازمان جهانی بهداشت روز جمعه اعلام کرد که Omicron که برای اولین بار در اوایل ماه جاری در جنوب آفریقا شناسایی شد، نوعی نگرانی است.

این طبقه‌بندی، Omicron را به همراه دلتای مسلط جهانی و رقبای ضعیف‌تر آن آلفا، بتا و گاما در دردسرسازترین دسته انواع کووید-19 قرار داد.

Omicron روز یکشنبه در سراسر جهان گسترش یافت و مرزها را بسته و محدودیت‌ها را تمدید کرد زیرا رئیس اتحادیه اروپا گفت که دولت‌ها برای درک این فشار با “مسابقه با زمان” روبرو هستند.

این نوع به دلیل ترس از اینکه بسیار مسری است، تلاش‌های جهانی برای مبارزه با همه‌گیری را مورد تردید قرار داده است و کشورها را مجبور به اعمال مجدد اقداماتی می‌کند که بسیاری امیدوار بودند مربوط به گذشته باشد.

سازمان جهانی بهداشت در به روز رسانی خود اعلام کرد که «هنوز مشخص نیست» که آیا Omicron راحت تر از فردی به فرد دیگر سرایت می کند یا اینکه عفونت با این نوع باعث بیماری شدیدتری در مقایسه با سویه های دیگر می شود.

آژانس بهداشت سازمان ملل گفت: “در حال حاضر هیچ اطلاعاتی وجود ندارد که نشان دهد علائم مرتبط با Omicron با سایر انواع متفاوت است.”

در حالی که شواهد اولیه نشان می‌دهد که ممکن است خطر ابتلای مجدد افرادی که قبلاً کووید داشته‌اند با Omicron افزایش یابد، اطلاعات در حال حاضر محدود است.

WHO گفت که در حال کار برای درک تأثیر بالقوه این نوع بر اقدامات متقابل موجود، از جمله واکسن‌ها است.

در مورد درمان‌ها، این سازمان گفت که کورتیکواستروئیدها و مسدودکننده‌های گیرنده IL6 همچنان برای مدیریت بیماران مبتلا به کووید-19 شدید مؤثر خواهند بود – در حالی که سایر درمان‌ها برای بررسی اینکه آیا آنها همچنان در برابر Omicron مؤثر هستند یا خیر، ارزیابی می‌شوند.

WHO گفته است که مطالعات در مورد جنبه های مختلف نوع جدید چندین هفته طول می کشد تا به نتیجه برسد.

سازمان جهانی بهداشت در حال هماهنگی با تعداد زیادی از محققان در سراسر جهان برای درک بهتر Omicron است.

“اطلاعات بیشتر در روزها و هفته های آینده ظاهر خواهد شد.”

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)