آیا جو بایدن ریشی سوناک را نادیده گرفت؟ یک بررسی واقعیت پس از ویروسی شدن ویدیو

آیا بایدن ریشی سوناک را نادیده گرفت؟  یک بررسی واقعیت پس از ویروسی شدن ویدیو

جو بایدن به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد توافق صلح جمعه خوب در ایرلند شمالی حضور داشت.

دهلی نو:

ویدئویی از سفر اخیر جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده به ایرلند شمالی، جایی که به نظر می رسد او ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا را نادیده گرفته است، بحثی را در توییتر به راه انداخته است. به نظر می‌رسید آقای بایدن رهبر بریتانیا را که در میان دیگران در فرودگاه بین‌المللی بلفاست منتظر رئیس‌جمهور بود، در ویدئویی که اکنون ویروسی شده، تحت فشار قرار داده است.

در حالی که برخی در توییتر به اشتباه آقای بایدن اشاره کردند که آقای سوناک را نشناخت، برخی دیگر گفتند که رئیس جمهور ایالات متحده با ریشی سوناک احوالپرسی کرد و به بازوی او دست زد.

با این حال، خبرگزاری AFP و هفته نامه آمریکایی نیوزویک از طریق یک بررسی واقعی ادعا کردند که یک “کلیپ ویرایش شده” در بستر رسانه های اجتماعی دست به دست می شود.

مناظره با توئیتی توسط کیم داتکام در 12 آوریل آغاز شد. “جو بایدن پسر کوچک قهوه ای (نخست وزیر بریتانیا) را نمی شناسد و او را برای ادای احترام به پیرمرد سفیدپوست دور می کند. چهره ریشی سوناک اینگونه است بی‌ارزش،” در این توییت که 2.6 میلیون بار دیده شده است، آمده است.

به نظر می‌رسد این ویدئوها آقای بایدن را نشان می‌دهد که از کنار آقای سوناک رد می‌شود تا به لرد ستوان کانتی آنتریم، دیوید مک کورکل، نماینده پادشاه چارلز سوم در منطقه سلام کند.

خبرگزاری فرانسه گفت: “این نادرست است؛ این ادعاها بر اساس یک کلیپ ویرایش شده است که چند ثانیه فیلمی را که نشان می دهد دو رهبر در حال دست دادن و تبادل کلمات هستند، قطع می کند.”

نیوزویک گفت که «احتمال کمی» وجود دارد که آقای بایدن ریشی سوناک را به رسمیت نشناخت زیرا این دو رهبر کمتر از یک ماه پیش یکدیگر را دیده‌اند.

جو بایدن به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد توافق صلح جمعه خوب در ایرلند شمالی حضور داشت.

ایالات متحده با کمک به میانجی‌گری قرارداد 1998، همچنان صدایی تأثیرگذار در سیاست ایرلند شمالی است و به دنبال حفظ صلح در برابر فشارهای ناشی از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بوده است.