آیا ترمیم دندان موجب ماندگاری دندان می شود؟

پر کردن دندان با روش جدید نه تنها زیبا است بلکه استحکام بیشتری داشته و احتمال پوسیدگی دندان در مرز بین دندان و مواد پر کردگی دندان بسیار کم می باشد همچنین بیماران با تقبل هزینه پر کردن دندان دیگر نگران رنگ تیره دندان های خود پس از ترمیم دندان نیستند. آمالگام نقرهای با معایبی همراه است و ظاهر زیبایی ندارد به همین دلیل انتخاب مناسبی برای دندانهای جلو نیست، همچنین ممکن است با گذر زمان این مواد باعث شکستگی دندان شود. 2. درد هنگام جویدن: خیلی اوقات علت آن می تواد بلند بودن ترمیم دندان باشد، در این موارد از فشار آوردن روی دندان خودداری کنید و برای کوتاه کردن ترمیم به دندانپزشک مراجعه کنید.

در این زمان بسیار مهم است که از سمت بی حس شده دندان ها برای جویدن غذا استفاده نشود تا به این ترتیب از گاز گرفتن زبان، لب و گونه تا زمان از بین رفتن تاثیر مواد بی حسی جلوگیری شود. سپس از ماده متصل کننده برای افزایش اتصال بین دندان و فیلینگ استفاده میشود. این پرکنندهها این مزیت را دارند که برای استفاده از آنها نیاز به تغییرات اندکی در دندان وجود دارد (حفاری کمتری لازم است).

زمانی از فیلینگ پرسلینی استفاده میشود که بیمار به فیلینگ بزرگتری نیاز دارد و باید بخشهای خارجی دندان او پوشانده شود. پر کردن دندان یکی از سریعترین روشهایی است که توسط دندان پزشک و در یک جلسه انجام میشود. نصب صحیح این فیلینگ در چند جلسه انجام میشود. در علم دندان پزشکی نوین از این نوع فیلینگ به علت قابلیت آن در خصوص طبیعی بودن با رنگ دندان و کوتاه بودن زمان نصب بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد. پس از این که دندان پر شد، رزین کامپوزیت شکل دهی میشود تا سطوح و انحناهای آن کاملا مشابه دندان طبیعی شود.

در ترمیم مستقیم معمولاً از یکی از دو ماده رزین کامپوزیت یا گلاس آیونومر( GIC) استفاده می شود. اما این نوع فیلینگ از فیلینگ رزین ضعیف تر است و احتمال آسیب دیدگی و شکستگی آن بیشتر میباشد. 3. آمالگام با گذشت زمان در اثر کروژن یا خوردگی موادی از خود آزاد می کند که به داخل مینا و عاج نفوذ کرده و موجب تغییر رنگ دندان می شود. طلا، قدرت و استحکام بالایی دارد و میتواند بیش از ۱۵ سال عمر کند و از دندان جدا نشود. گلاس اینومور فلوئورید آزاد می کنند که به محافظت از دندان در برابر پوسیدگی بیشتر کمک می کنند.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با ترمیم دندان کلاس 3 وب سایت خود باشید.