آیا ایالات متحده پیش فرض در 1 ژوئن؟ اگر انجام شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ یک توضیح دهنده

سقف بدهی: آیا ایالات متحده در 1 ژوئن نکول خواهد کرد؟  اگر انجام شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟  یک توضیح دهنده

دولت جو بایدن کمتر از یک ماه فرصت دارد تا سقف بدهی آمریکا را افزایش دهد.

نشست مهم بین جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و رهبران مجلس و سنا هر دو حزب در روز سه شنبه برای بحث در مورد اولویت های بودجه و افزایش سقف بدهی بدون توافق پایان یافت. این خبر خوبی برای کشوری نیست که پول نقد برای پرداخت قبوضش تمام می شود. قانونگذاران کمتر از یک ماه (تا اول ژوئن) برای تصویب قانونی برای افزایش یا تعلیق سقف بدهی فرصت دارند. اگر ایالات متحده نکول کند، ممکن است یک فاجعه اقتصادی جهانی ایجاد کند.

سقف بدهی چیست؟

در ایالات متحده، سقف بدهی یک محدودیت قانونی برای مقدار پولی است که دولت فدرال ایالات متحده می تواند وام بگیرد. طبق قانون دوم لیبرتی باند 1917 ایجاد شد و به عنوان حد بدهی یا محدودیت بدهی قانونی نیز شناخته می شود.

وقتی سقف بدهی افزایش می‌یابد، خزانه‌داری آمریکا باید راه‌های دیگری برای پرداخت هزینه‌ها، مانند پرداخت حقوق کارمندان فدرال، ارتش، تامین اجتماعی و مراقبت‌های پزشکی، و همچنین سود بدهی ملی و بازپرداخت مالیات پیدا کند.

به عنوان یک رویه قانونی، کنگره ایالات متحده رای به افزایش سقف تعلیق می دهد تا بتوان میزان آن را تغییر داد.

بر اساس بی بی سیاین سقف در حال حاضر 31.4 تریلیون دلار است. این حد در ژانویه نقض شد، اما خزانه داری از “اقدامات فوق العاده” برای ارائه پول نقد بیشتر به دولت استفاده کرد.

در صورت عدم افزایش سقف بدهی چه اتفاقی می افتد؟

بدون توافق برای افزایش سقف وام، دولت فدرال ایالات متحده ممکن است با کمبود پول مواجه شود. این بدان معناست که دولت ممکن است نتواند دستمزدها را پرداخت کند و پرداخت های دیگری را انجام دهد. پارک‌های ملی و سایر آژانس‌ها در چنین سناریویی تعطیل می‌شوند، اگرچه قبلاً هرگز چنین اتفاقی نیفتاده است.

وزیر خزانه داری ایالات متحده قبلاً در مورد عواقب وخیم هشدار داده است. او روز یکشنبه گفت: “وظیفه کنگره است که این کار را انجام دهد. اگر آنها نتوانند این کار را انجام دهند، ما یک فاجعه اقتصادی و مالی خواهیم داشت که خود ما ساخته ایم.”

خبرگزاری AFP گزارش داد که خانم یلن همچنین با مدیران عامل برای بحث در مورد خطرات حاشیه نشینی گفتگو کرد.

اگر آمریکا نکول کند چه اتفاقی می افتد؟

اگر سقف بدهی افزایش نیابد، کل سیستم مالی بین‌المللی متزلزل خواهد شد زیرا بیش از 500 میلیارد دلار از بدهی آمریکا هر روز مبادله می‌شود.

بر اساس تحلیل مودی، اگر بن بست بین قوه مقننه و مجریه طولانی شود، قیمت سهام تقریباً یک پنجم کاهش می یابد و اقتصاد ایالات متحده بیش از 4 درصد منقبض می شود.

این آژانس همچنین گفت که این امر منجر به از دست دادن بیش از هفت میلیون شغل خواهد شد.

تحولات سیاسی

گرچه چنین برخوردهایی جدید نیست، اما این مبارزه طولانی تهدیدی برای ایجاد آشفتگی در مقیاس جهانی است. دلیل این امر این است که اتاق پایین – مجلس نمایندگان – توسط جمهوریخواهان کنترل می شود، در حالی که سنا 100 نفره توسط دموکرات ها اداره می شود.

این انشعاب به طور قابل توجهی بر توانایی هر دو حزب برای تصویب قوانین اساسی از طریق کنگره تأثیر گذاشته است، به ویژه دموکرات ها که ریاست جمهوری را نیز بر عهده دارند.

فوربس گزارش داد که جمهوری خواهان در مجلس سفلی طرحی را برای افزایش سقف بدهی به همراه بسیاری از پیشنهادات دیگر که بعید است آقای بایدن از آنها حمایت کند، تصویب کرده اند.

رئیس جمهور آمریکا خواستار تصویب سقف بدهی به صورت مستقل شده است، چیزی که بعید به نظر می رسد جمهوری خواهان با آن موافقت کنند.