آژانس اتحادیه اروپا: خطر “بالا به بسیار زیاد” سویه جدید کووید در اروپا گسترش خواهد یافت

آژانس اتحادیه اروپا: خطر

WHO سویه جدید کووید را به عنوان یک نوع نگران کننده اعلام کرده است. (فایل)

استکهلم:

آژانس بهداشت اتحادیه اروپا روز جمعه هشدار داد که نوع جدید کووید، با نام Omicron و در اصل در آفریقای جنوبی شناسایی شد، خطری “بالا تا بسیار زیاد” برای اروپا به همراه دارد.

مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری (ECDC) در گزارش ارزیابی تهدید خاطرنشان کرد که هنوز “ابهام قابل توجهی در رابطه با قابلیت انتقال، اثربخشی واکسن، خطر عفونت مجدد و سایر ویژگی‌های نوع Omicron وجود دارد.”

با این حال، خطر کلی که Omicron برای اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا (ایسلند، لیختن اشتاین و نروژ) ایجاد کرد “بالا تا بسیار زیاد” بود.

آژانس مستقر در استکهلم گفت: با توجه به این احتمال که واکسن‌های کنونی ممکن است در برابر این نوع محافظت نکنند و این واقعیت که ممکن است بیشتر قابل انتقال باشد، “ما احتمال معرفی بیشتر و گسترش جامعه در اتحادیه اروپا/EEA را بالا ارزیابی می‌کنیم.”

در شرایطی که نوع دلتا در اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اقتصادی اروپا احیا می شود، تاثیر معرفی و گسترش احتمالی Omicron می تواند بسیار زیاد باشد.

به غیر از آفریقای جنوبی، Omicron در اسرائیل در فردی که از مالاوی آمده است و همچنین در بوتسوانا، هنگ کنگ و بلژیک عضو اتحادیه اروپا شناسایی شده است.

این آژانس از کشورها خواست توالی یابی ژنومیک و ردیابی تماس موارد تایید شده را انجام دهند و از مردم خواست به مناطق آسیب دیده سفر نکنند.

سازمان بهداشت جهانی روز جمعه اعلام کرد سویه اخیراً کشف شده یک نوع نگران کننده است.

این طبقه‌بندی، Omicron را به همراه دلتای مسلط جهانی، به‌علاوه رقبای ضعیف‌تر آلفا، بتا و گاما، در دسته دردسرسازترین انواع کووید-19 قرار می‌دهد.

کشورها برای کاهش سرعت گسترش Omicron در روز جمعه عجله کردند تا پروازها را ممنوع کنند، در حالی که بازارهای سهام و قیمت نفت به دلیل نگرانی های پیرامون این نوع، سقوط کردند و به طور بالقوه ضربه سنگینی به بهبود اقتصاد جهانی وارد کردند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)