آنگلا مرکل به آلمانی ها در پادکست نهایی

آنگلا مرکل گفت: “هر واکسنی کمک می کند.”

برلین، آلمان:

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز شنبه در آخرین قسمت از بیش از 600 پادکست ویدیویی هفتگی، از آلمانی‌ها خواست تا علیه کووید-19 واکسینه شوند.

مرکل با تاکید بر اینکه موج چهارم کرونا که آلمان را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: بار دیگر قاطعانه از شما می‌خواهم که این ویروس فریبنده را جدی بگیرید.

او افزود: “به‌طور خاص، نوع جدید Omicron حتی از نمونه‌های قبلی هم عفونی‌تر است. خودتان را واکسینه کنید، چه اولین واکسن شما باشد یا یک تقویت‌کننده.”

“هر واکسنی کمک می کند.”

انتظار می رود مرکل پس از 16 سال قدرت، پس از رای گیری در پارلمان در روز چهارشنبه برای انتخاب صدراعظم جدید، زمام امور را به اولاف شولز سوسیال دموکرات واگذار کند.

او در پادکست خود از “کسانی که در این دوره سخت منطقی و فهمیده هستند” و “برای محافظت از خود و مراقبت از دیگران به قوانین پایبند هستند” تشکر کرد.

“شما اکثریت قریب به اتفاق کشور ما هستید. شما مسئولیت مدنی را نشان می دهید که در مورد کشور ما بسیار شگفت انگیز است و بدون آن هیچ صدراعظم یا دولتی نمی تواند به چیزی برسد.”

انتظار می‌رود یکی از اولین گام‌های شولز به عنوان رئیس دولت، تصویب قانونی برای اجباری کردن واکسیناسیون از فوریه یا مارس سال آینده باشد.

اکثر طیف های سیاسی پشت این اقدام جنجالی پیش از این تجمع کرده اند.

مرکل با نگاهی به اولین پادکست ویدئویی خود در سال 2006، یادآور شد که “در آن زمان برای یک رئیس دولت بسیار غیرعادی بود که به طور مستقیم به صورت آنلاین با مردم صحبت کند”.

او افزود: “امید من در آن زمان، که جام جهانی باید یک مهمانی عالی حتی فراتر از استادیوم ها باشد، بیش از حد برآورده شد.”

در حالی که مرکل در طول دوران ریاستش در پادکست‌ها، از دیجیتالی شدن گرفته تا یهودستیزی، طیف وسیعی از موضوعات را لمس کرد، در دو سال گذشته بارها درباره همه‌گیری صحبت کرده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)