آنگلا مرکل بعد از 16 سال صدراعظم آلمان را ترک کرد

آنگلا مرکل بعد از 16 سال صدراعظم آلمان را ترک کرد

آنگلا مرکل به جانشین خود اولاف شولز گفت: “می دانم که شما با انگیزه بالا کار را شروع می کنید.”

برلین، آلمان:

صدراعظم آلمان با همان رواقی که نشان دهنده 16 سال سلطنت آنگلا مرکل بود، روز چهارشنبه قدرت را پشت سر گذاشت و در حالی که اتومبیل آئودی را که در آن از ساختمان صدراعظم بیرون رانده بود، مستقیم به جلو نگاه کرد.

او دقایقی قبل به جانشین خود اولاف شولز از سوسیال دموکرات ها گفته بود: «می دانم که شما با انگیزه بالایی کار را شروع می کنید.

او گفت: “این دفتر را بگیرید و به نفع کشورمان کار کنید — این آرزوی من است.”

مرکل لحظات کلیدی یک روز بسیار نمادین را همراهی کرد، زمانی که شولز و ائتلاف او متشکل از SPD، سبزها و حزب لیبرال FDP رسما قدرت را به دست گرفتند.

او در حالی که شولز به طور رسمی از سوی پارلمان انتخاب شد، با ست شلوار کت خود، این بار آبی تیره، در جایگاه های عمومی در کنار یواخیم گاوک، رئیس جمهور سابق، نشست.

مجلس عوام بوندستاگ روز را با تشویق ایستاده دو دقیقه ای برای او آغاز کرد، چیزی که او پذیرفت که ایستاده و دست تکان می دهد.

هنگامی که او در پایان مراسم در ساختمان صدراعظم به داخل ماشینش رفت، با تشویق کارکنانش نیز همراه بود که وسایل او از جمله عصا را برای پیاده روی های بعدی او هدیه داده بودند.

تعداد انگشت شماری از مردم بیرون دروازه ها جمع شده بودند، به امید اینکه نگاهی اجمالی به رهبر کهنه کار که زمانی قدرتمندترین زن جهان نامیده می شد، بیابند.

سلیمان از افغانستان با توصیف خود به عنوان یک طرفدار بزرگ گفت: “او فرشته قرن است.”

انریکه ولاسکو، 30 ساله، گفت: “من برای آخرین بار آمدم مرکل را ببینم.”

اما خود مرکل، حداقل به صورت علنی اشکی نریخت.

و چیز دیگری به احساسات او خیانت کرد، چیزی که شاید ماسکی که طبق قوانین کرونا مجبور به پوشیدن آن بود به پنهان کردن آن کمک کرد.

– “کمی چرت بزن” –

خود مرکل در 22 نوامبر 2005 سوگند یاد کرد و سپس از گرهارد شرودر از حزب چپ میانه SPD رهبری کرد و بلوک محافظه‌کار CDU-CSU را رهبری کرد.

این بار، انتقال قدرت به سمت دیگری پیش رفت، اگرچه هر دو طرف آنقدر بر «تداوم» تأکید کرده بودند که می‌توان فکر کرد که از یک خانواده سیاسی هستند، بخشیده می‌شود.

مرکل که اولین صدراعظمی است که به میل خودش مجدداً انتخاب نمی شود، پس از سه دهه به عنوان نماینده مجلس از سیاست کنار می رود.

محبوبیت او دست نخورده باقی مانده است و ناظران بر این باورند که این زن 67 ساله می توانست برای پنجمین دوره ریاست جمهوری خود پیروز شود.

او سرنخ‌های کمی در مورد کارهایی که ممکن است در دوران بازنشستگی‌اش انجام دهد ارائه داده است، و تنها در سفری که امسال به واشنگتن داشت، گفت: «شاید سعی کنم چیزی بخوانم، سپس چشمانم شروع به بسته شدن کند زیرا خسته هستم، بنابراین من کمی چرت می زنم و بعد می بینیم که کجا ظاهر می شوم.”

– “بهترین کار” –

مرکل روز سه‌شنبه در جلسه خداحافظی با گروه پارلمانی خود گفت که در آینده از دفتر سابق مارگو هونکر – همسر رهبر دیرینه آلمان شرقی و وزیر آموزش کشور کمونیستی، در چند قدمی دروازه براندنبورگ مستقر خواهد شد. و رایشتاگ

چندین مهره بزرگ شطرنج چوبی – از جمله ملکه – که توسط فدراسیون مالکان جنگل به او داده شده بود، قبلاً به دفتر جدید آخرین “صدراعظم سابق” آلمان منتقل شده است.

شرکت کنندگان در این نشست به خبرگزاری فرانسه گفتند که مرکل به گروه پارلمانی گفته بود که آماده است از دولت جدید سوال بپرسد، اما هیچ توصیه ای علنی ارائه نخواهد کرد.

او در حالی که در روز چهارشنبه به احساسات خود خیانت نکرد، اشاره‌ای به آنچه در چهار دوره ریاست‌جمهوری خود با آن داشت و حکم خود را در مورد تصدی خود ارائه کرد.

او به شولز گفت: «از تجربه خودم می‌دانم که انتخاب شدن در این دفتر لحظه‌ای تکان دهنده است.

احتمالاً حدس می‌زنید که این یک کار هیجان‌انگیز، انجام‌دهنده، اما در عین حال سخت است.

اما اگر با خوشحالی به آن نزدیک شوید، شاید یکی از بهترین وظایفی که وجود دارد، مسئولیت این کشور باشد.»

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)