آنچه 5 کارشناس برتر در مورد سویه جدید کووید می گویند

آنچه 5 کارشناس برتر در مورد سویه جدید کووید می گویند

نوع جدید کووید اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد.

دهلی نو:
نوع جدیدی از COVID-19 که در آفریقای جنوبی و بوتسوانا شناسایی شده است، نگرانی‌هایی را در میان کارشناسان و دولت‌های سراسر جهان ایجاد کرده است. سازمان جهانی بهداشت گفت که نوع جدید، B.1.1.529، می تواند بر نحوه رفتار کووید-19 تأثیر بگذارد.

  1. ماریا ون کرخو، از سازمان جهانی بهداشت، “نگرانی این است که وقتی جهش‌های زیادی دارید، می‌تواند بر نحوه رفتار ویروس تاثیر بگذارد. چند هفته طول می‌کشد تا بفهمیم این نوع جهش چه تاثیری بر واکسن‌های بالقوه دارد.” در یک نشست خبری مجازی گفت: هدایت فنی در مورد COVID-19.

  2. تولیو دی اولیویرا، پروفسور بیو انفورماتیک که مؤسسات توالی‌یابی ژن را در دو دانشگاه آفریقای جنوبی اداره می‌کند، در نشستی در روز پنج‌شنبه گفت که این نوع «به وضوح بسیار متفاوت» با دیگر تجسم‌های کووید است.

  3. فرانسوا بالوکس، مدیر مؤسسه ژنتیک UCL، گفت که نوع جدید احتمالاً در طول عفونت مزمن یک فرد دچار نقص سیستم ایمنی، احتمالاً در یک بیمار HIV/AIDS درمان نشده، تکامل یافته است.

  4. اریک فیگل دینگ، اپیدمیولوژیست، با تاکید بر شدت نوع جدید گفت که میزان مثبت بودن در آفریقای جنوبی از 1 درصد به 30 درصد افزایش یافته است. آقای Feigl-Ding در توییتر نوشت: “گسترش در آفریقای جنوبی کاملاً ناگهانی و گسترده است. و از 1٪ مثبت به ناگهان 30٪ در یک هفته تغییر می کند.”

  5. نیل فرگوسن، اپیدمیولوژیست کالج امپریال لندن، گفت که B.1.1.529 دارای تعداد “بی سابقه” جهش در پروتئین سنبله است و باعث افزایش سریع اخیر در تعداد موارد در آفریقای جنوبی شده است.