آنچه رئیس دادگستری در مورد ارزش های اخلاقی گفت

رئیس دادگستری NV Ramana از آموزش مدرن انتقاد کرد و گفت که این فقط “کارکرد سودگرا” را انجام می دهد.

پوتاپارتی، آندرا پرادش:

رئیس دادگستری هند NV Ramana امروز در چهلمین گردهمایی موسسه آموزش عالی سری ساتیا سای در آندرا پرادش گفت که همه گیری ویروس کرونا آسیب پذیری های ریشه دار جامعه ما را آشکار کرده و نابرابری را افزایش داده است.

رئیس دادگستری گفت: “روش خدمت در مواقع اضطراری اهمیت بیشتری پیدا می کند. آنچه را که در دو سال گذشته در سرتاسر جهان رخ داده است را در نظر بگیرید. جهان تغییرات بی سابقه ای را پشت سر گذاشته است. در چنین مواقعی، خدمت فداکارانه نیاز روز است.” با قدردانی از دانشجویان این مؤسسه برای کمک رسانی در بحبوحه همه گیری کووید گفت.

رئیس دادگستری ضمن ادای احترام به سری ساتیا سای بابا که مؤسسه را در سال 1981 تأسیس کرد، گفت: «فردا، 23 نوامبر، 96مین سالروز تولد ساتیا سای بابا است، روزی که الوهیت این زمین را تجلیل کرد و آن را بیش از پیش خاص کرد. “

رئیس دادگستری افزود: “من بارها در مورد تحسین و ارادت فراوان خود به سری ساتیا سای بابا صحبت کرده ام. من این سعادت را داشتم که درشان بابا را داشته باشم. من همیشه سخنان حکیمانه او را همراه خود داشته ام.”

رئیس دادگستری با تاکید بر اهمیت “واسودایوا کوتومباکام” – به معنی “جهان یک خانواده است” – گفت که این مفهوم در اخلاق فرهنگی هند گنجانده شده است.

او گفت: «این اصل عشق جهانی به انسان است که باید ما را به مشارکت در جامعه سوق دهد و به راه‌هایی فکر کنیم که بتوانیم از طریق آن به دیگران خدمت کنیم.»

رئیس دادگستری با تاکید بر اهمیت تلقین ارزش های اخلاقی از طریق آموزش، از آموزش مدرن انتقاد کرد و گفت که این آموزش فقط یک “کارکرد سودگرا” را انجام می دهد.

رئیس کل دادگستری گفت: «سیستم آموزشی مدرن برای مقابله با کارکرد «اخلاقی» یا «معنوی» آموزش و پرورش که شخصیت دانش‌آموزان ما را می‌سازد و به آنها اجازه می‌دهد تا آگاهی اجتماعی و احساس مسئولیت را توسعه دهند، مجهز نیست.

او گفت که آموزش واقعی “ارزش های اخلاقی و فضایل فروتنی، انضباط، ایثار، شفقت، بردباری، بخشش و احترام متقابل را در خود دارد.”