آنتونی فائوچی، دانشمند برتر ایالات متحده، درباره زمستان تاریک با Omicron “Raging Through The World” هشدار داد

هشدار دانشمند برتر ایالات متحده در مورد زمستان تاریک با Omicron 'Raging Through The World'

آنتونی فائوچی گفت: «این فقط… در حال سرازیر شدن به جهان است.

واشنگتن:

آنتونی فائوچی، مشاور ارشد همه‌گیری ایالات متحده، روز یکشنبه نسبت به زمستان تیره‌آمیز پیش رو هشدار داد، زیرا نوع کووید-19 Omicron موج جدیدی از عفونت‌ها را در سطح جهانی تحریک می‌کند و محدودیت‌ها و نگرانی‌هایی را در مورد ظرفیت بیمارستان ایجاد می‌کند.

فائوچی به ان‌بی‌سی نیوز گفت: «یک چیزی که بسیار واضح است… توانایی فوق‌العاده (Omicron) در گسترش است. “این فقط… در حال سرازیر شدن به جهان است.”

از آنجایی که برای اولین بار در ماه نوامبر در آفریقای جنوبی گزارش شد، Omicron در ده ها کشور شناسایی شده است، که بسیاری را بر آن داشت تا محدودیت های سفر و سایر اقدامات را دوباره اعمال کنند.

علی‌رغم نشانه‌هایی که وجود دارد، شدیدتر از نوع دلتا نیست – در حال حاضر هنوز سویه غالب است – Omicron به شدت جهش یافته در داده‌های اولیه نشان داده است که مقاومت نگران‌کننده‌ای در برابر واکسن‌ها و قابلیت انتقال بالاتر دارد.

فائوچی همچنین نسبت به خوش بینی بیش از حد نسبت به شدت Omicron هشدار داد و خاطرنشان کرد که در آفریقای جنوبی، در حالی که نسبت بستری به مورد در بیمارستان کمتر از دلتا است، این می تواند به دلیل مصونیت زمینه ای از عفونت های گسترده قبلی باشد.

او تأکید کرد: «مهم نیست که چگونه به آن نگاه می‌کنید، وقتی عفونت‌های بسیار بسیار زیاد دارید، حتی اگر شدت کمتری داشته باشد، بر این کاهش جزئی تا متوسط ​​در شدت غلبه می‌کند، زیرا بیمارستان‌های ما، اگر شرایط به نظر می‌رسند». در حال حاضر در یکی دو هفته آینده بسیار تحت فشار خواهیم بود، به ویژه در مناطقی از کشور که سطح واکسیناسیون پایینی دارد.

دانشمند برتر آمریکایی‌های واکسینه نشده را ترغیب کرد واکسن تزریق کنند و واکسینه‌شده‌ها تقویت‌کننده‌هایی که نشان داده‌اند دوباره محافظت می‌کنند.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن، که قرار است روز سه شنبه در مورد تحولات همه گیر به ملت سخنرانی کند، به شدت برای واکسیناسیون مبارزه کرده است.

فائوچی گفت در حالی که کمی بیش از 70 درصد از جمعیت ایالات متحده حداقل یک بار تزریق کرده اند، طبق گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، 50 میلیون نفر دیگر که واجد شرایط هستند محافظت نشده باقی می مانند.

فائوچی به سی ان ان گفت: «هیچ وقت برای واکسینه شدن دیر نیست، و اگر واکسن زده اید، بهتر است تقویت شوید. برای جلوگیری از عفونت

“با Omicron… چند هفته تا چند ماه سخت خواهد بود، زیرا وارد زمستان می شویم.”

Omicron اکنون حدود سه درصد موارد در ایالات متحده را تشکیل می دهد، رقمی که انتظار می رود همانطور که در سایر کشورها مشاهده شده است به سرعت افزایش یابد.

روز شنبه، ایالت نیویورک برای دومین روز متوالی رکورد تعداد موارد روزانه را با تقریبا 22000 نتیجه مثبت اعلام کرد.

به گفته یکی از ردیاب‌های دانشگاه جانز هاپکینز، ایالات متحده کشوری است که بیشترین آسیب را از این همه‌گیری دیده است و روز سه‌شنبه از مرز ۸۰۰ هزار مورد مرگ ناشی از کووید-۱۹ عبور کرد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)