آموزش کار با اپلیکیشن دیسکورد ؛ هرآنچه باید درباره برنامه Discord بدانید – تکراتو

HPE ذخیره سازهای خود را با هدف افزایش و بالا بردن کارایی سرور و قابل اطمینان بودن آن، متناسب با حجم کار کسب و کارها طراحی و ارائه میکند. گرچه این مزایا خوب است، اما مزایای اصلی استفاده از SSD این است که عملکرد و قابلیت اطمینان بسیار بهتری نسبت به HDD ارائه میدهند. به دلیل داشتن قطعات متحرک، امکان فرسوده شدن وجود دارد و به مرور زمان کمتر قابل اطمینان است. نوشتنهای زیاد باعث فرسوده شدن NAND flash میشود، به همین دلیل تولیدکنندگان SSD، برای بهتر کردن تحمل پذیری در Write Intensive SSD از انواع قابل اطمینانتر NAND flash و Overprovision flash و یا الگوریتمهای خاص استفاده کنند. این اهمیت به دلیل ذخیره و لود اطلاعات بر روی hard است، که server را قادر به اجرای سیستم عامل و بار گذاری اطلاعات میکند. این هارد سرور اچ پی دارای 300 گیگ فضای ذخیره سازی است که برای اجرای سیستم عامل نیز مناسب است.در صورتیکه نیاز به ظرفیت ذخیره سازی بیشتری دارید میتوانید از انواع دیگر هارد سرورهای hp که دارای ظرفیت ذخیره سازی بیشتری هستند خریداری نمایید.

اشاره نمود. هر یک از این شرکتها در کنار سایر رقبای خود اقدام به عرضه طیف متنوعی از سرورها و تجهیزات جانبی نمودهاند و این سرورها نیز در دو رده کلی اصطلاحا ایستاده (Tower) یا کابینتی (Rack-Mount) با اندازه های استاندارد مختلف طبقهبندی میشوند. این سرور از پردازندههای نسل دوم و سوم اینتل سری Intel® Xeon® E5-2600 در انواع 2، 4، 8، 10 و 12 هستهای و در بعضی از مدلها به صورت همزمان از دو CPU پشتیبانی میکند و بسته به مدل پردازنده، تا 30 مگابایت حافظه کش نیز در اختیار سرور خواهد بود که این امر سبب بهبود قابل ملاحظه در عملکرد سرور میشود. هارد دیسک ها از دو نوع SFF و LFF تشکیل میشوند که نوع SFF مدل کوچک و نوع LFF مدل بزرگ هارد دیسک ها است. البته از نسل جدید حافظه های ذخیره سازی مانند NVMe قیمت بسیار بالاتری دارند اما سرعت را دو چندان میکنند.

معمولا ظرفیت ذخیره هارد سرور مشهد سازی کمتری دارند. بطور کلی تعداد اندکی از شرکتهای تولید کننده تجهیزات IT، بازار تولید و عرضه انواع سرور را در اختیار خود دارند که از مطرحترین آنها میتوان به انواع سرور HP، DELL و Lenovo و … این روزها هارد دیسک ها به طور کلی در اندازه های 2.5 و 3.5 اینچی تولید می شوند. شما براساس استفادهای که از هارد دیسک دارید باید از بین این تنوع یکی را انتخاب کنید. فروشگاه اچ پی سرورکو با سابقه ای درخشان در زمینه واردات و فروش مستقیم محصولاتی چون سرور اچ پی، سرور هواوی، سرور لنوو و سایر برندهای سرور، تجهیزات سرور مانند سی پی یو، رم، هارد دیسک، اس اس دی، کارتهای رید کنترلر، کارت شبکه، هیت سینک، فن، پاور، باطری و سایر سرور پارتها می باشد. بیشتر این مزایا نتیجه مستقیم این واقعیت است که برخلاف HDD ، SSD فاقد قطعات متحرک است. این در حالیست که شما میتوانید سرور بلید اچ پی را با قیمت بسیار مناسب و تضمین کیفیت از شبکه گستران فرابورس خریداری نمایید. سرور بلید بر خلاف سرورهای رکمونت درون یک محفظه ی بلید قرار میگیرد که درون این محفظه امکان قرارگیری چندین سرور بلید وجود دارد.

چون سی دی hp smartstart قبل از عرضه ویندوز ۲۰۱۲ R2 ارایه شد، نصب این ویندوز روی سرورهای hp قبل از نسل ۸ یعنی سرورهای hp g7 باید به صورت دستی انجام شود. برای رفع این مشکل باید درایور استوریج کنترلر را دانلود و هنگام نصب ویندوز اضافه کنید و برای این کار به usb احتیاج دارید. اگر با ترمیم هد و یا موتور اسپیندل هارد مشکل قابل حل باشد، با ترمیم قطعه داخلی هارد از این مرحله عبور خواهند کرد. مشکل بزرگ این هارد ها حجم کم آن ها در مقایسه با هارد های 3.5 اینچی می باشد. اگر در حین کار و زمان تعویض کردن با نوسانات برق مواجه شدید و دستگاه خاموش شد، به احتمال زیاد دادهها و اطلاعات از دسترس خارج میشود. برای دسترسی به آن هنگام بوت سرور (طی کردن مرحله POST) دکمه f10 را بزنید تا نرم افزار Intelligent Provisioning اجرا شود. هر کدام از این محصولات نیز بسته به اندازه و نوع تجهیزات و منابع سخت افزاری قابل پشتیبانی، برای کاربران با شرایط متفاوت مناسب هستند. البته توجه داشته باشید که در یک Logical Array امکان ترکیب SSD و HDD وجود ندارد اما میتوانید در سیستم آنها را ترکیب کنید تا کارایی بهتری از استفاده از هر دو تکنولوژی داشته باشید.