آمستردام از ده ها عفونت کووید در پروازها از نقاط مهم Omicron می ترسد – اخبار RT World

از آنجایی که ترس فزاینده از نوع Omicron باعث ممنوعیت سفر شد، 15 نفر از 110 ورودی از آفریقای جنوبی که در فرودگاه اسخیپول آمستردام آزمایش شدند، برای کووید-19 مثبت شدند. 500 پرواز دیگر از دو پرواز هنوز باید آزمایش شوند.

دولت هلند روز جمعه ممنوعیت ورود از آفریقای جنوبی و چندین کشور همسایه دیگر را به دلیل ترس از یک نوع جدید و ظاهراً مسری تر ویروس کرونا اعمال کرد. با این حال، بیش از 600 نفر در دو پرواز در حال حاضر در مسیر Schiphol بودند، و سایت‌های آزمایش ویژه برای مقابله با آنها ایجاد شد.

رسانه هلندی NOS شامگاه جمعه گزارش داد که از 110 مسافری که تاکنون آزمایش شده اند، 15 نفر به کووید-19 مبتلا شده اند.


تماشا کنید: مسافرانی که از SA در هواپیما گیر افتاده‌اند به دلیل شیوع هراس کووید

بر اساس این نتایج، مقامات بهداشت عمومی انتظار دارند نرخ مثبت 13.6 درصدی در هر دو پرواز یا حدود 85 مسافر باشد. با این حال، مشخص نبود که این آزمایش کدام نوع ویروس را شناسایی کرده است.

روز جمعه، سازمان بهداشت جهانی (WHO) سویه B.1.1.529 ویروس کرونا را – که برای اولین بار در بوتسوانا شناسایی شد – به عنوان یک نوع جدید نگران کننده اعلام کرد و آن را “Omicron” نامید. اگرچه WHO نسبت به ممنوعیت سفر هشدار داد، تعدادی از دولت ها – از جمله اتحادیه اروپا، ایالات متحده و روسیه – از آن زمان ورود اتباع بوتسوانا، اسواتینی، لسوتو، مالاوی، موزامبیک، نامیبیا، آفریقای جنوبی و زیمبابوه را محدود کرده اند.

Schiphol سومین فرودگاه شلوغ اروپا قبل از همه‌گیری کووید-19 بود که در سال 2019 71.7 میلیون مسافر را جابجا کرد. مقامات هلندی گفتند مسافران دو پرواز آفریقای جنوبی که آزمایش آنها منفی بود اجازه خروج خواهند داشت، اما باید پنج روز دیگر قرنطینه شوند. . کسانی که آزمایششان مثبت بوده به هتل قرنطینه نزدیک منتقل خواهند شد.