آمریکا 3 شرکت چینی را در سرکوب ضد درد تحریم کرد

آمریکا 3 شرکت چینی را در سرکوب ضد درد تحریم کرد

تحریم‌ها تحت فرمان اجرایی جدید جو بایدن، هدف قرار دادن قاچاقچیان خارجی مواد مخدر را برای آمریکا آسان‌تر می‌کند

واشنگتن:

ایالات متحده روز چهارشنبه تحریم هایی را علیه سازندگان مسکن چینی اعمال کرد و متعهد شد که اقدامات خود را در مورد اپیدمی اعتیاد که روزانه صدها آمریکایی را می کشد، افزایش دهد.

این تحریم ها بر اساس فرمان اجرایی جدید رئیس جمهور جو بایدن اعمال شد که هدف قرار دادن قاچاقچیان خارجی مواد مخدر را برای ایالات متحده آسان تر می کند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت: این اقدامات “به مختل کردن زنجیره تامین جهانی و شبکه های مالی کمک می کند که مواد افیونی مصنوعی و مواد شیمیایی پیش ساز به ایالات متحده برسد.”

وزارت خزانه داری اعلام کرد که تحریم هایی را علیه چهار شرکت شیمیایی چینی و یک فرد به نام چوئن فات ییپ اعمال می کند.

ایالات متحده اعلام کرد که برای دستگیری چوئن تا سقف 5 میلیون دلار پیشنهاد داده است و او را «اگر نگوییم بزرگ‌ترین تولیدکننده استروئیدهای آنابولیک در جهان» می‌داند.

خزانه داری گفت که چوئن و شرکتش، شرکت فناوری ووهان یوانچنگ گونگچوانگ، خارج از چین و هنگ کنگ فعالیت می کنند و از ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین در محموله های بین المللی فنتانیل، استروئیدها و ترکیبات دارویی استفاده می کنند.

یکی از مقامات دولت بایدن گفت: “من فکر می کنم خیلی ساده است که بسیاری از پیش سازهای مواد افیونی مصنوعی از چین منشاء می گیرند.”

و ارسال سیگنال در آن جبهه برای ما مهم بود.»

وزارت خزانه داری همچنین دو گروه جنایتکار مواد مخدر در مکزیک و یک گروه در برزیل را تحریم کرد.

تحریم ها هرگونه دارایی در ایالات متحده را که گروه ها یا چوئن ممکن است داشته باشند مسدود می کند و معاملات از ایالات متحده را جرم انگاری می کند.

رکورد بیش از 100000 آمریکایی در یک سال منتهی به آوریل بر اثر مصرف بیش از حد داروهای مسکن جان خود را از دست دادند، این بیماری همه گیر در ابتدا علت آن بود که چگونه شرکت های داروسازی مشتاقانه استفاده از آنها را ترویج می کردند و تا چه حد در دسترس مردم ناامید قرار می گرفتند.

اعتیاد به مسکن اخیراً به دلیل گسترش داروهای تقلبی که اغلب از خارج از کشور قاچاق می شوند و می توانند به صورت آنلاین خریداری شوند، افزایش یافته است.

این فرمان اجرایی به ایالات متحده اجازه می‌دهد تا به جای تمرکز بر کارتل‌ها یا دیگر گروه‌های جنایتکار، که از لحاظ تاریخی تمرکز تلاش‌های ایالات متحده است، مستقیماً سازندگان مواد مخدر خارجی را هدف قرار دهد.

بایدن همچنین شورای ایالات متحده در مورد جرایم سازمان یافته فراملی را تأسیس کرد که بین ادارات برای مبارزه با جرایم فراملی هماهنگ خواهد شد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)