آمریکا یک شرکت نورد استریم دیگر را تحریم کرد

آمریکا یک شرکت نورد استریم دیگر را تحریم کرد

جو بایدن تحریم های شرکت اصلی نورد استریم را لغو کرده است

واشنگتن:

ایالات متحده روز دوشنبه تحریم هایی را علیه یکی دیگر از شرکت های دخیل در خط لوله جنجالی نورد استریم 2 روسیه-آلمان اعمال کرد، حتی در شرایطی که این خط لوله از اقدامات شدیدتر خودداری می کند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده تحریم هایی را علیه Transadria Ltd.، یک شرکت کشتیرانی مرتبط با روسیه، و همچنین دو کشتی اعمال می کند.

دولت پرزیدنت جو بایدن این اقدام را به عنوان بخشی از گزارش مورد نیاز کنگره در مورد اقدام علیه خط لوله انجام داد، که اوکراین و دیگر کشورهای اروپای شرقی نگرانند مسکو را جسورتر کند و اهرم آنها را کاهش دهد.

اما بایدن از تحریم های شرکت اصلی نورد استریم چشم پوشی کرد و به این نتیجه رسید که به هر حال این خط لوله ادامه خواهد داشت و بهتر است با آلمان کار شود.

بلینکن در بیانیه‌ای گفت: «با وجود اینکه دولت همچنان به مخالفت با خط لوله نورد استریم 2، از جمله از طریق تحریم‌های ما، ادامه می‌دهد، ما به همکاری با آلمان و سایر متحدان و شرکای خود برای کاهش خطرات ناشی از این خط لوله ادامه می‌دهیم».

آلمان در توافقی با دولت بایدن با حمایت اقتصادی از اوکراین در انتقال به انرژی پاک موافقت کرد و گفت که اصرار دارد روسیه گاز را از طریق همسایه خود ادامه دهد.

رویکرد دولت با مخالفت‌های گسترده‌ای در کنگره آمریکا روبرو شد، به طوری که یکی از سناتورهای جمهوری‌خواه به این موضوع اشاره کرد تا نامزدهای وزارت خارجه را متوقف کند.

اوکراین از سال 2014 که مسکو شبه جزیره کریمه را تصرف کرد، با جدایی طلبان طرفدار روسیه می جنگد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)