آمریکا و متحدانش بزرگترین رزمایش مشترک را در بحبوحه تنش‌های چین برگزار می‌کنند – RT World News

بازی جنگی با حضور فیلیپین برای اولین بار با یک تمرین آتش زنده همراه خواهد بود

آمریکا و فیلیپین بزرگترین رزمایش نظامی مشترک خود را روز سه شنبه در بحبوحه ادامه بن بست با چین آغاز کردند.

این رزمایش که “بالیکاتان 2023” نام دارد تا 28 آوریل ادامه خواهد داشت و حدود 12200 پرسنل آمریکایی و 5400 پرسنل فیلیپینی حضور دارند که برای حمله آبی خاکی و عملیات ضد تروریستی و سایر وظایف آموزش خواهند دید.

رزمایش بالیکاتان از سال 1991 بر اساس پیمان دفاعی 1951 بین کشورها هر ساله برگزار می شود. سرهنگ مایکل لوجیکو، سخنگوی ارتش فیلیپین، گفت که بازی جنگی امسال برای اولین بار شامل یک تمرین آتش مستقیم است. وی افزود: یک کشتی از کار افتاده نیروی دریایی فیلیپین در سواحل زامبالس در شمال این کشور غرق خواهد شد.

“بالیکاتان فرصت های بی نظیری برای نشان دادن قدرت و آمادگی ائتلاف امنیتی فیلیپین و ایالات متحده فراهم می کند.” سرهنگ دوم دانیل هووان، مدیر اطلاعات مشترک بالیکاتان، اوایل این ماه گفت.

در همین حال، روز سه شنبه، گروهی از دانشجویان در مقابل سفارت آمریکا در مانیل تظاهراتی را با تابلوهایی که روی آن نوشته شده بود، برگزار کردند. “نه به پایگاه های ایالات متحده.” پلیس اعلام کرد که روی تابلو و لوگوی وزارت خارجه آمریکا رنگ پرتاب شده است. در این مراسم دو نفر بازداشت شدند.


پکن هدف مانورهای نزدیک تایوان را توضیح می دهد

این رزمایش یک روز پس از پایان جنگ سه روزه چین در تنگه تایوان آغاز شد که طی آن ارتش آزادیبخش خلق حملاتی را به تایوان و آب های اطراف آن شبیه سازی کرد. این رزمایش در واکنش به سفر تسای اینگ ون، رئیس‌جمهور جزیره به ایالات متحده آغاز شد. پکن تایوان را که از اواخر دهه 1940 توسط یک دولت جداگانه اداره می شود، قلمرو خود می داند و روابط خارجی با مقامات تایپه را مداخله در امور داخلی خود می داند.

فیلیپین که با پکن بر سر گروهی از جزایر کوچک در دریای چین جنوبی اختلاف ارضی دارد، این ماه به ایالات متحده اجازه داد تا در چهار پایگاه دیگر در سراسر کشور نیرو مستقر کند. رئیس‌جمهور فردیناند مارکوس جونیور گفت که از این مکان‌ها استفاده نمی‌شود “اقدامات تهاجمی.”

سفارت چین در مانیل ماه گذشته هشدار داد که تقویت روابط دفاعی با ایالات متحده انجام خواهد شد فیلیپین را به ورطه درگیری های ژئوپلیتیک بکشانید. روز دوشنبه، سخنگوی وزارت خارجه چین، وانگ ونبین، گفت: همکاری ایالات متحده و فیلیپین “نباید در مناقشات دریای چین جنوبی مداخله کرد” و در غیر این صورت به منافع پکن آسیب برساند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: