آمریکا نام خیابان مقابل سفارت عربستان را به «راه جمال خاشقجی» تغییر می‌دهد

آمریکا نام خیابان مقابل سفارت عربستان را به «راه جمال خاشقجی» تغییر می‌دهد

جمال خاشقجی، منتقد سرسخت سلطنت سعودی، در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید (پرونده)

واشنگتن:

پس از رای شورای شهر واشنگتن به بزرگداشت روزنامه نگار سعودی که توسط ماموران دولتی به قتل رسید، خیابان مقابل سفارت عربستان سعودی «راه جمال خاشقجی» نامیده می شود.

این شورا روز سه‌شنبه به اتفاق آرا به نام نمادین خیابان نیوهمپشایر که بین سفارت و مجتمع واترگیت قرار دارد، برای خاشقجی، یک روزنامه‌نگار مخالف که در زمان قتل او در واشنگتن پست کار می‌کرد، رای داد. بوقلمون.

در گزارش شورا درباره این لایحه آمده است: جمال خاشقجی از طریق روزنامه نگاری خود مدافع سرسخت دموکراسی، حقوق بشر و حاکمیت قانون بود.

در این بیانیه آمده است: «منطقه با تعیین خیابان مقابل سفارت عربستان سعودی به نام جمال خاشقجی، بنای یادبودی را به افتخار او ایجاد می‌کند که قابل سرپوش یا سرکوب نیست».

خاشقجی، منتقد سرسخت سلطنت سعودی، در تاریخ 2 اکتبر 2018 پس از سفر به آنجا از ایالات متحده برای تشکیل پرونده برای ازدواج با نامزد ترک خود، در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید و قطعه قطعه شد.

قاتلان تیمی از مردان بودند که ارتباط نزدیکی با کاخ ولیعهد محمد بن سلمان داشتند که توسط اطلاعات غربی متهم به مجوز قتل است.

سفارت عربستان سعودی به درخواست برای اظهار نظر درباره این اقدام پاسخی نداد.

انتظار می‌رود این لایحه توسط موریل بوسر، شهردار واشنگتن امضا شود و در کنگره ایالات متحده که تمام قوانین دولت پایتخت ایالات متحده را بررسی می‌کند، با اعتراض مواجه نشود.

در سال 2018، واشنگتن خیابانی در خارج از سفارت روسیه را به افتخار بوریس نمتسوف، منتقد برجسته ولادیمیر پوتین، که سه سال قبل در مسکو ترور شد، نامگذاری کرد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)