آمریکا زیردریایی هسته‌ای خود را به کره جنوبی می‌فرستد در حالی که تهدیدات کره شمالی افزایش می‌یابد

آمریکا زیردریایی هسته‌ای به کره جنوبی می‌فرستد در میان تهدیدات کره شمالی

هیچ برنامه ای برای استقرار تسلیحات هسته ای آمریکا در کره جنوبی وجود ندارد. (نمایندگی)

واشنگتن:

یک مقام رسمی گفت، یک زیردریایی موشکی هسته ای آمریکا برای اولین بار در دهه های گذشته به عنوان بخشی از سپر هسته ای تقویت شده که قرار است توسط جو بایدن و یون سوک یول، روسای جمهور آمریکا در کاخ سفید اعلام شود، از کره جنوبی بازدید خواهد کرد.

این مقام ارشد آمریکایی گفت اقداماتی که روز چهارشنبه اعلام شد از زمان اوج جنگ سرد تاکنون دیده نشده است و به منظور تقویت بازدارندگی در برابر فعالیت های تهاجمی هسته ای کره شمالی است.

بایدن و یون که برای یک دیدار دولتی در کاخ سفید حضور دارند، سندی به نام بیانیه واشنگتن صادر خواهند کرد که در آن توضیح می دهد که چگونه علاوه بر چتر نظامی تقویت شده ایالات متحده، ایالات متحده به اشتراک گذاری اطلاعات با سئول را افزایش خواهد داد.

این ترتیب – در پاسخ به تنش‌های روزافزون بر سر آزمایش‌های موشکی و زرادخانه هسته‌ای کمونیست کره شمالی – بازتاب اقداماتی است که آخرین بار زمانی که واشنگتن بر دفاع استراتژیک اروپا در برابر اتحاد جماهیر شوروی نظارت داشت، مشاهده شد.

وی افزود: “ایالات متحده واقعاً از زمان اوج جنگ سرد با نزدیک ترین متحدان خود در اروپا این اقدامات را انجام نداده است. و ما به دنبال تضمین این هستیم که با انجام این رویه های جدید، این گام های جدید، تعهد ما به یک مقام ارشد پیش از دیدار بایدن-یون گفت: بازدارندگی گسترده غیرقابل انکار است.

مقامات که نخواستند نامشان فاش شود، تاکید کردند که هیچ برنامه ای برای استقرار تسلیحات هسته ای ایالات متحده در کره جنوبی وجود ندارد — تفاوتی با جنگ سرد، زمانی که سلاح های استراتژیک ایالات متحده در اروپا مستقر شد. علاوه بر این، سئول بر تعهد خود در بیانیه مبنی بر عدم جستجوی زرادخانه هسته ای خود تاکید خواهد کرد.

یک مقام بلندپایه گفت: “ما اعلام خواهیم کرد که قصد داریم اقداماتی را انجام دهیم تا بازدارندگی خود را از طریق استقرار منظم دارایی های استراتژیک، از جمله بازدید زیردریایی بالستیک هسته ای آمریکا از کره جنوبی، که از اوایل دهه 1980 رخ نداده است، بیشتر نمایان کنیم.” .

این مقام با اشاره به جنوب و جنوب گفت: «ما آموزش، تمرین‌ها و فعالیت‌های شبیه‌سازی خود را تقویت خواهیم کرد تا رویکرد اتحاد آمریکا و کره شمالی را برای بازدارندگی و دفاع در برابر تهدیدات کره شمالی تقویت کنیم، از جمله با ادغام بهتر دارایی‌های متعارف ROK در برنامه‌ریزی استراتژیک خود». کره شمالی با نام های اختصاری رسمی آنها.

این مقام گفت، علاوه بر زیردریایی‌ها، سکوهای اصلی دیگر، «از جمله بمب‌افکن‌ها یا ناوهای هواپیمابر»، «یک حرکت منظم» وجود خواهد داشت. اما “هیچ پایگاهی برای آن دارایی ها وجود نخواهد داشت و قطعا سلاح های هسته ای وجود نخواهد داشت.”

علیرغم اطلاعات و برنامه ریزی مشترک بیشتر، یک مقام آمریکایی تاکید کرد که استفاده از سلاح های هسته ای آمریکایی تنها تحت اختیار رئیس جمهور ایالات متحده است.

یک مقام رسمی گفت که اقدامات پیشاپیش برای کاهش تنش‌های احتمالی با پکن بر سر موضع نظامی سخت‌تر در حال انجام است.

این مقام آمریکایی با بیان اینکه دولت بایدن از اینکه چین برای استفاده از نفوذ خود بر کره شمالی آماده نبوده است، گفت: «ما از قبل به چینی‌ها اطلاع رسانی می‌کنیم و دلایل خود را برای اینکه چرا این اقدامات را انجام می‌دهیم به وضوح بیان می‌کنیم.»

یون تنها دومین رهبر خارجی است که از سوی بایدن برای دیدار دولتی دعوت شده است و قرار بود از او و همسرش با افتخارات نظامی کامل در کاخ سفید استقبال شود. دو رئیس جمهور قبل از برگزاری کنفرانس مطبوعاتی در باغ رز در دفتر بیضی شکل گفتگو می کردند.

روز با یک شام دولتی مجلل به پایان می رسد.

روز سه‌شنبه، یون و بایدن از بنای یادبود جنگ کره بازدید کردند که مجسمه‌های فولادی در اندازه واقعی سربازان آمریکایی را در حال رژه در جنگ 1950-1953 علیه شمال کمونیستی به تصویر می‌کشید.

یون همچنین تاج گلی را بر مقبره سرباز گمنام در گورستان ملی آرلینگتون گذاشت و به کامالا هریس معاون رئیس جمهور ایالات متحده پیوست تا از تأسیسات فضایی ناسا در نزدیکی واشنگتن بازدید کند.

واشنگتن و سئول همچنین پیوندهای فرهنگی قوی را برجسته می کنند، چیزی که با اعلام نتفلیکس مبنی بر سرمایه گذاری 2.5 میلیارد دلاری در محتوای کره جنوبی بر آن تاکید شده است. تد ساراندوس، مدیر عامل نتفلیکس روز دوشنبه با یون در واشنگتن دیدار کرد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)