آمریکا بازی های المپیک زمستانی پکن 2022 چین را بایکوت دیپلماتیک اعلام کرد

آمریکا بازی های المپیک زمستانی پکن 2022 چین را بایکوت دیپلماتیک اعلام کرد

المپیک زمستانی پکن: این حرکت ورزشکاران آمریکایی را از رقابت باز نخواهد داشت. (فایل)

واشنگتن:

ایالات متحده روز دوشنبه با استناد به نقض حقوق بشر، بازی‌های المپیک زمستانی پکن 2022 را تحریم کرد، اقدامی که مانع از حضور ورزشکاران آمریکایی در مسابقات نخواهد شد.

جن، سخنگوی کاخ سفید، «دولت بایدن هیچ نمایندگی دیپلماتیک یا رسمی به بازی‌های المپیک زمستانی و پارالمپیک ۲۰۲۲ پکن نخواهد فرستاد، با توجه به نسل‌کشی و جنایات علیه بشریت در سین‌کیانگ و سایر موارد نقض حقوق بشر در جمهوری خلق چین». ساکی گفت.

“ورزشکاران تیم ایالات متحده از حمایت کامل ما برخوردارند. ما 100 درصد پشت سر آنها خواهیم بود زیرا از خانه آنها را تشویق می کنیم.”

دولت آمریکا ماه‌هاست که تلاش می‌کند بهترین راه را برای موقعیت‌یابی خود در قبال بازی‌های زمستانی که از ۴ تا ۲۰ فوریه ۲۰۲۲ توسط کشوری که آن را متهم به «نسل‌کشی» علیه مسلمانان اویغور در سین‌کیانگ، شمال غربی چین میزبانی می‌کند، بیابد. .

چندین سازمان حقوق بشری پکن را متهم کرده اند که حداقل یک میلیون مسلمان را در سین کیانگ در “اردوگاه های بازآموزی” زندانی کرده است.

ساکی گفت، فرستادن نمایندگی رسمی به المپیک نشان‌دهنده این است که، علی‌رغم «نقض فاحش حقوق بشر و جنایات چین در سین‌کیانگ»، بازی‌ها طبق معمول برگزار می‌شوند.

او ادامه داد: “و ما به سادگی نمی توانیم این کار را انجام دهیم.”

اوایل روز دوشنبه چین تهدید کرده بود که در صورت اعلام چنین تحریمی “اقدامات متقابل” اتخاذ خواهد کرد.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به گزارش‌های رسانه‌های آخر هفته مبنی بر اینکه ممکن است تحریم قریب‌الوقوع باشد، گفت: «می‌خواهم تاکید کنم که بازی‌های المپیک زمستانی صحنه‌ای برای موضع‌گیری سیاسی و دستکاری نیست.»

او روز دوشنبه در یک نشست مطبوعاتی معمولی صحبت کرد، هشدار داد که ایالات متحده باید از “هیجان زدن” تحریم ها دست بردارد.

ژائو گفت: “اگر ایالات متحده تمایل دارد راه خود را داشته باشد، چین اقدامات متقابل قاطعانه ای انجام خواهد داد.”

هیچ واکنش فوری به بیانیه ساکی از سوی پکن وجود نداشت.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)