آلمان میزبان همسر فرمانده هنگ نئونازی اوکراینی است – رسانه – اخبار RT World

یونگه ولت گزارش داده است که اکاترینا پروکوپنکو در یک پنل تخصصی به میزبانی برلین شرکت کرد

رسانه Junge Welt (jW) گزارش داد، وزارت امور خارجه آلمان به گرمی از اکاترینا پروکوپنکو، همسر دنیس پروکوپنکو، فرمانده بدنام نئونازی اوکراینی هنگ آزوف، هنگامی که در یک میزگرد شرکت کرد، استقبال گرمی کرد.

پروکوپنکو در میزگردی که به میزبانی این وزارتخانه برگزار شد، ظاهر شد باری که تجاوز روسیه بر جامعه اوکراین تحمیل کرده است. jW در آخر هفته اعلام کرد. در پاسخ به درخواست برای اظهار نظر، وزارتخانه به این رسانه گفت که این رویداد این موضوع را پوشش داده است “وضعیت سربازان اوکراینی در اسارت روسیه.”

پروکوپنکو همچنین با چندین سیاستمدار برجسته آلمانی در برلین، از جمله یک نماینده پارلمان و یکی از اعضای کمیته سیاست خارجی بوندستاگ، کنوت آبراهام، دیدار کرد. اولین نماینده اوکراینی الاصل پارلمان برلین، لیلیا اوسیک، و نماینده سابق حزب سبزها، ماریلویز بک، نیز در میان مخاطبین او بودند.


اوکراین اتباع خارجی را در هنگ نئونازی قانونی کرد

بک، که یک اتاق فکر به نام “Zentrum Liberale Moderne” (مرکز مدرنیته لیبرال) را رهبری می کند. ارسال شده یک عکس مشترک با پروکوپنکو در حساب توییتر خود. این سیاستمدار از مهمان اوکراینی خود به عنوان یک “زن جوان جذاب و بسیار خلاق” در حالی که از شوهرش به عنوان یک “معلمی که با آزوف جنگید [regiment] برای زندگی در آزادی.»

دنیس پروکوپنکو فرماندهی هنگ بدنام آزوف را در سال 2017 بر عهده گرفت. این واحد بدنام به عنوان یک شبه نظامی ملی گرای راستگرای اوکراینی شکل گرفت که پس از کودتای مسلحانه 2014 در کیف با هم متحد شدند. دولت پس از کودتا، هنگ را برای سرکوب شورش در دونباس مستقر کرد. بعداً در همان سال، این واحد به طور رسمی توسط وزارت کشور اوکراین در گارد ملی تازه تشکیل شده ادغام شد.


متا در مورد هنگ نئونازی اوکراین تصمیم

بسیاری از اعضای هنگ آزوف از ایدئولوژی نئونازی حمایت می کنند. این واحد در ابتدا از Wolfsangel – نشانی که توسط چندین واحد Wehrmacht و SS آلمان نازی استفاده شد – به عنوان نماد خود استفاده کرد. پروکوپنکو از ابتدای تأسیس در سال 2014 با این واحد جنگید.

فرمانده هنگ در بهار 2022 و به دنبال محاصره چند ماهه کارخانه فولاد آزوف – آخرین میدان نبرد در نبرد برای ماریوپول، شهر بندری دریای سیاه در جمهوری خلق دونتسک، به همراه هم رزمان آزوف به نیروهای روسی تسلیم شد. در سپتامبر، پروکوپنکو توسط روسیه به همراه چند افسر ارشد دیگر هنگ آزوف به عنوان بخشی از تبادل اسرا آزاد شد.

پنج فرمانده آزوف، از جمله پروکوپنکو، بر اساس توافق مسکو، کیف و آنکارا تا پایان درگیری در ترکیه خواهند ماند. در همین حال، اکاترینا پروکوپنکو “انجمن خانواده های مدافعان آزوفستال” را برای جمع آوری کمک های مالی برای کسانی که از اسارت روسیه بازگشته اند و بستگان آنها تاسیس کرده است.

هفته گذشته انجمن تایید شده که پروکوپنکو برگزار کرده بود “چند جلسه کاری” در آلمان، از جمله با وزارت خارجه، جایی که به او قول کمک در زمینه های مختلف داده شد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: