آلمان محدودیت های گسترده ای را برای افراد واکسینه نشده اعمال می کند – RT World News

دولت موقت آلمان با افزایش نگرانی‌ها در مورد نوع Omicron، محدودیت‌های سختی را برای شهروندان واکسینه نشده اعمال خواهد کرد تا از افزایش عفونت‌های Covid-19 جلوگیری کند و فشار قابل توجهی را بر بیمارستان‌ها کاهش دهد.

روز پنجشنبه، نخست‌وزیر منطقه‌ای آلمان با آنگلا مرکل، صدراعظم مستعفی آلمان، برای اعمال محدودیت‌های سخت برای افرادی که علیه کووید-۱۹ واکسینه نشده‌اند، به توافق رسیدند. مرکل از سران 16 ایالت فدرال آلمان خواسته بود تا روز پنجشنبه در مورد محدودیت های جدید سراسری تصمیم بگیرند. در سرتاسر همه‌گیری، رهبران ایالت تا حد زیادی آزاد بوده‌اند تا در مورد اقدامات کووید خود تصمیم بگیرند.

ادامه مطلب


دبیرکل اتحادیه اروپا: وقت آن است که درباره واکسیناسیون اجباری فکر کنیم

طبق محدودیت‌های جدید، افراد واکسینه نشده از ورود به رستوران‌ها، تئاترها و فروشگاه‌های غیرضروری منع می‌شوند. همچنین کلوپ های شبانه در مناطقی که آلودگی بالاست بسته می شود، در حالی که رویدادهای بزرگ شاهد کاهش تعداد تماشاگران خواهند بود.

مرکل از یک “اقدام همبستگی ملی” که اکنون برای کاهش عفونت ها مورد نیاز است.

ینس اسپان، وزیر بهداشت که در حال خروج است، روز پنجشنبه به تلویزیون ZDF گفت که این طرح اساساً وجود دارد “قفلی برای افراد واکسینه نشده.” “بیش از 12 میلیون بزرگسالی که تلقیح نشده اند چیزی است که برای سیستم سلامت چالش ایجاد می کند.” او اضافه کرد.

آلمان در میان افزایش تعداد مبتلایان، کمپین واکسیناسیون خود را دوباره آغاز کرده است. با این حال، تنها 68 درصد از جمعیت به طور کامل در برابر ویروس تلقیح شده اند که کمتر از میانگین اروپای غربی است.

بر اساس گزارش موسسه بیماری های عفونی رابرت کخ، آلمان روز چهارشنبه 73209 مورد جدید ابتلا به کووید-19 و 388 مورد مرگ را ثبت کرد.

کشور همسایه اتریش به مدت سه هفته کاملاً مسدود شده است. قرنطینه ده روزه از 22 نوامبر برای ده روز دیگر تمدید شد و اکنون تا 11 دسامبر ادامه دارد. این کشور قبلاً فقط افراد واکسینه نشده را قفل کرده بود.

صدراعظم الکساندر شالنبرگ از شهروندان واکسینه شده به دلیل محدودیت های سخت عذرخواهی کرد. اتریش واکسن کووید-19 را از اول فوریه اجباری می کند و اولین کشور در اروپا خواهد بود که چنین اقدامی را معرفی می کند.