آلمان شات مدرنا را به عنوان «رولزرویس» واکسن‌های کووید تبلیغ می‌کند – اخبار RT World

وزیر بهداشت آلمان مدعی شد که کارشناسان واکسن مدرنا را «رولزرویس» واکسن می‌دانند، در حالی که واکسن فایزر را به «مرسدس» تشبیه می‌کنند، زیرا این کشور به دنبال استفاده از واکسن‌های تقویت‌کننده برای مهار موج چهارم است.

ینس اسپان وزیر بهداشت روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری گفت که دولت بر استفاده از واکسن مدرنا به عنوان تقویت کننده کووید-19 پافشاری خواهد کرد و هشدار داد که میلیون ها واکسن ممکن است در سه ماهه اول سال 2022 منقضی شود مگر اینکه استفاده شود.

ادامه مطلب


وزیر آلمان تا پایان زمستان «واکسینه، درمان یا مرده» خواهند شد

اسپان گفت که حدود 16 میلیون دوز مدرنا ممکن است هدر برود مگر اینکه در ماه های آینده استفاده شود. این یک جنبه مهم است، اما تعیین کننده نیست. آنچه بسیار مهم است این است که موجودی BioNTech ما آنقدر سریع در حال خالی شدن است که هفته آینده نمی توانیم بیش از دو تا سه میلیون دوز در هفته تحویل دهیم. او اضافه کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد که ترجیح اکثر آلمانی ها برای واکسن فایزر گمراه شده است، زیرا او ادعا کرد که کارشناسان واکسن مدرنا را شات “رولز – رویس” از واکسن های کووید-19 در همین حال، واکسن فایزر، که با مشارکت شرکت آلمانی BioNTech ساخته شد، بیشتر قابل مقایسه با “مرسدس بنز

آلمان در تلاش برای مهار موج چهارم خطرناک کووید-19 است که قبلاً به قرنطینه در همسایه اتریش منجر شده است، برای ارائه عکس های تقویت کننده مسابقه می دهد. اسپان با رفع ترس از کمبود واکسن، ادعا کرد که آلمان تا پایان سال 50 میلیون دوز از فایزر و مدرنا در دسترس دارد.

در اوایل ماه نوامبر، یک کمیته مشورتی اعلام کرد که افراد زیر 30 سال در آلمان فقط باید واکسن فایزر را دریافت کنند، زیرا این واکسن باعث التهاب قلبی کمتری در افراد جوان تر از مدرنا می شود. فرانسه، در میان سایر کشورها، قبلاً دستورالعمل مشابهی را اعمال کرده بود.

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید