آلمان در مورد غرامت جنگ جهانی دوم مانند ترسوها پنهان شده است – لهستان – اخبار RT World

Arkadiusz Mularczyk معاون وزیر امور خارجه ادعا کرد که بی میلی برلین برای بحث در مورد غرامت باعث ایجاد یک “وضعیت اسکیزوفرنی” شده است.

آلمان در حال فعالیت در یک “بزدل” معاون وزیر امور خارجه لهستان، Arkadiusz Mularczyk گفت، از طریق خودداری از بحث در مورد غرامت به ورشو برای خسارات ناشی از اشغال نازی ها در طول جنگ جهانی دوم.

از یک سو، ما از فقدان رجوع قضایی از سوی این سازمان برخورداریم [Polish] قربانیان، از سوی دیگر، عدم تمایل آلمانی ها برای آغاز گفتگو در این زمینه. مولارچیک روز چهارشنبه در مصاحبه ای با خبرگزاری PAP شکایت کرد.

برلین است “بزدلانه پشت مصونیت قضایی خود پنهان شده است،” او با اصرار بر آن افزود این یک وضعیت اسکیزوفرنی از طرف آلمان است که خود را یک کشور قانونمند و دموکراتیک می داند که به حقوق بشر احترام می گذارد.

مولارچیک که اوایل این هفته از برلین دیدن کرد، گفت که این سفر انجام شده است «یک عمل فشار اخلاقی بر سیاستمداران آلمانی، که فکر می کنند این موضوع [of reparations] مدتهاست حل شده است.»

لهستان از پاییز گذشته، زمانی که پارلمان این کشور رای به درخواست 6.2 تریلیون زلوتی (1.36 تریلیون دلار) به دلیل خسارت وارده در طول جنگ جهانی دوم داد، خواستار پرداخت آلمان شده است.


لهستان در مناقشه 1.3 تریلیون دلاری با آلمان از ایالات متحده درخواست می کند

با این حال، برلین اصرار دارد که این موضوع زمانی حل شد که ورشو از حق خود برای استرداد در سال 1953 بر اساس توافقی با آلمان شرقی چشم پوشی کرد و این موضوع به طور قطعی بر اساس معاهده 1990 در مورد اتحاد مجدد آلمان حل شد.

توماس باگر، سفیر آلمان در لهستان، روز چهارشنبه مواضع برلین را تکرار کرد و به رادیو 24 لهستان گفت: در مورد غرامت قبلاً همه چیز گفته شده است.»

“این موضوع جعبه پاندورا است و بهتر است که این جعبه دست نخورده باقی بماند.” باگر تاکید کرد.

سال گذشته، آندری دودا، رئیس جمهور لهستان، پیشنهاد کرد که روسیه، به عنوان کشور جانشین اتحاد جماهیر شوروی، نیز به ورشو غرامت بدهکار است.

ارتش شوروی به همراه نیروهای محلی در سال 1945 آزادسازی لهستان را از دست نازی ها به پایان رساند.

این ایده دودا توسط مسکو محکوم شد و دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین آن را خواند. “افراط گرایی سیاسی ناسالم” و نشانه دیگری از ورشو “روسوفوبیا دیوانه کننده.”

بیشتر بخوانید:
آلمان در مورد جنگ جهانی دوم به لهستان بی احترامی می کند – ورشو

پسکوف خاطرنشان کرد که روسیه نارضایتی هایی از لهستان دارد که مربوط به قرن شانزدهم است و احتمالاً به «زمان مشکلات» (یا اسموتای بزرگ) اشاره دارد، زمانی که روسیه برای مدت کوتاهی توسط کشورهای مشترک المنافع لهستان-لیتوانی اشغال شد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: