آلمان خواهان تحریم صنعت هسته ای روسیه است – RT World News

وزارت اقتصاد آلمان روز دوشنبه اعلام کرد که از کمیسیون اروپا خواسته است تا بخش انرژی هسته‌ای روسیه را تحریم کند. اتحادیه اروپا با اختلاف نظر اعضایش بر سر این ایده، تاکنون از گنجاندن سوخت های هسته ای در بسته های تحریمی خود خودداری کرده است.

دولت فدرال با کمیسیون اروپا به نفع گنجاندن بخش غیرنظامی هسته ای صحبت کرد. این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در بسته تحریم‌های بعدی بلوک، اتحادیه اروپا نباید از اقدام قاطع در این زمینه اجتناب کنید.»

آلمان سه نیروگاه هسته‌ای آخر خود را روز شنبه تعطیل کرد و به درخواست‌ها برای تمدید فعالیت آن‌ها در بحبوحه افزایش هزینه‌های انرژی سرپیچی کرد.

کمتر از یک روز بعد، پنج عضو گروه G7 – ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، ژاپن و فرانسه – اعلام کردند که زنجیره‌های تامین سوخت هسته‌ای را بدون روسیه توسعه خواهند داد تا این کشور را مجبور به خروج از برنامه هسته‌ای بین‌المللی کنند. بازار انرژی


اعضای G7 به دنبال بیرون راندن مسکو از بازار انرژی هسته ای هستند

روسیه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اورانیوم در جهان است و حدود 20 درصد اورانیوم وارداتی خود را در سال 2020 به اتحادیه اروپا عرضه کرد. در همین حال، طبق داده های گردآوری شده توسط دوستان زمین آلمان، قزاقستان 23 درصد و نیجر 24 درصد را به خود اختصاص دادند.

از زمان آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین در فوریه گذشته، نه اتحادیه اروپا و نه ایالات متحده، بخش غیرنظامی هسته ای روسیه را تحریم نکرده اند. اتحادیه اروپا ده بسته تحریم اقتصادی، از جمله تحریم‌هایی که نفت و گاز روسیه را هدف قرار می‌دهد، اعمال کرده است، اما کسب رضایت یکپارچه از اعضای آن برای تصویب بسته یازدهم ممکن است دشوار باشد و مجارستان متعهد شده است با چنین اقدامی مخالفت کند.

مجارستان اورانیوم را از روسیه خریداری می کند و مقامات انرژی در آنجا در حال حاضر با شرکت دولتی انرژی هسته ای روسیه Rosatom برای توسعه تنها نیروگاه هسته ای این کشور همکاری می کنند. بوداپست بارها استدلال کرده است که تحریم های قبلی نتوانسته است روسیه را به طور معناداری تضعیف کند و در عین حال به اقتصاد اروپا آسیب رسانده است، و دولت اوربان اصرار دارد که سوخت هسته ای روسیه برای امنیت انرژی مجارستان حیاتی است.

فرانسه نیز به طور گسترده با Rosatom همکاری می کند، اگرچه موضع آن در مورد تحریم این شرکت نامشخص است. در یک پست سون گیگلد، وزیر امور خارجه در وزارت دارایی آلمان روز شنبه در توییتر گفت که برلین “سعی کن متقاعد کنی” پاریس از راه خود پیروی کند و ارتباط خود را با اورانیوم روسیه قطع کند.