آلمان بیش از 400 مرگ و میر ناشی از کووید را گزارش کرده است که بالاترین میزان از اواسط فوریه است

آلمان بیش از 400 مرگ و میر ناشی از کووید را گزارش کرده است که بالاترین میزان از اواسط فوریه است

دولت آلمان روز سه شنبه موافقت کرد که برای مقابله با موج چهارم کووید-19 اقدام کند

برلین:

آلمان روز چهارشنبه بالاترین تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را از اواسط فوریه گزارش کرد زیرا بیمارستان‌ها هشدار دادند که این کشور می‌تواند تا کریسمس 6000 نفر را تحت مراقبت‌های ویژه قرار دهد که بالاتر از اوج زمستان گذشته است.

موسسه روبرت کخ، آژانس دولتی بیماری‌های عفونی آلمان، روز چهارشنبه 67186 مورد جدید را گزارش کرد که 302 مورد بیشتر از یک هفته قبل و 446 مورد مرگ و میر است که بالاترین رقم روزانه از 18 فوریه است که تعداد کل مرگ و میرها را به 101790 رساند.

با این حال، نرخ بروز هفت روزه به ازای هر 100000 نفر برای دومین روز از 452.2 نفر در روز سه شنبه به 442.9 نفر کاهش یافت.

دولت‌های فدرال و منطقه‌ای آلمان روز سه‌شنبه توافق کردند تا برای مقابله با موج چهارم کووید-19، از جمله تشدید کمپین واکسیناسیون و محدود کردن تماس، به‌ویژه برای افراد واکسینه نشده، اقدام کنند.

این رهبران که قبلاً توسط دانشمندان به دلیل دیر اقدام کردن مورد انتقاد قرار گرفته بودند، موافقت کردند که تصمیمات قاطعی را در روز پنجشنبه در مورد پیشنهادهایی مانند اجبار مشتریان به نشان دادن مدرک واکسیناسیون یا بهبودی در مغازه ها و محدود کردن تعداد افراد در رویدادهای بزرگ اتخاذ کنند.

گرنوت مارکس، رئیس انجمن DIVI برای پزشکی مراقبت‌های ویژه، هشدار داد که کشور همچنان می‌تواند تا کریسمس 6000 نفر را در مراقبت‌های ویژه داشته باشد، صرف‌نظر از اینکه سیاست‌مداران چه اقداماتی را انجام می‌دهند.

این در مقایسه با بالاترین رقم قبلی 5745 بیمار کروناویروس در مراقبت‌های ویژه در 3 ژانویه است. آلمان همچنین به دلیل کمبود کادر پرستاری تخت‌های کمتری در حال حاضر دارد.

مارکس به تلویزیون ZDF گفت: «وضعیت واقعاً به طور فزاینده‌ای تنگ‌تر می‌شود» و از دولت خواست که قرنطینه موقت را در نظر بگیرد. ما باید کلینیک ها را از فروپاشی نجات دهیم.»

اداره بهداشت عمومی در ایالت بادن-وورتمبرگ اعلام کرد که چهار نفر در جنوب آلمان با وجود اینکه واکسینه شده علیه ویروس کرونا به طور کامل واکسینه شده بودند، آزمایش نوع Omicron COVID-19 مثبت شده است.

سه نفر از افراد آلوده به ترتیب در 26 نوامبر و 27 نوامبر از یک سفر کاری به آفریقای جنوبی بازگشتند و نفر چهارم یکی از اعضای خانواده یکی از عودت کنندگان است. هر چهار نفر علائم متوسطی را نشان دادند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)