آلمان به چین هشدار می دهد که ماموریت دریایی اخیر این کشور فقط یک “تیزری” است – RT World News

فرمانده نیروی دریایی آلمان گفته است که استقرار اخیر یک کشتی جنگی این کشور در دریای چین جنوبی یک “تیزری” بود که قصد داشت به پکن نشان دهد که برلین قصد دارد حضور نظامی خود را در آب های مورد مناقشه افزایش دهد.

معاون دریاسالار کی آخیم شونباخ روز سه‌شنبه از روی ناوچه بایرن گفت که حمله این کشتی به منطقه مورد مناقشه در هفته گذشته – اولین سفر از این قبیل در نزدیک به دو دهه – نشانه این بود که آلمان “تداوم بخش” فعالیت آن در منطقه در “گام های کوچک.”

اشاره به استقرار بیشتر در پی “تیزر” شونباخ گفت که برلین امیدوار است از سال 2023 کشتی ها و هواپیماهای بیشتری را به آسیا بفرستد. وی افزود که منافع اصلی آلمان حفظ نظم مبتنی بر قوانین بین المللی در منطقه است.

«این بار، ما با گام‌های کوچک شروع می‌کنیم… احتمالاً می‌گذریم [the Taiwan Strait] دفعه بعد به صورت دوجانبه، شونباخ در پاسخ به این سوال که چرا کشتی از طریق تنگه عبور نکرد، گفت. او گفت که نیروی دریایی روی برلین متمرکز شده است شرکای ارزشی، و این بود “با چکش شروع نمی شود.”

در یک رویداد جداگانه در همان روز در سنگاپور – جایی که ناو در پایگاه دریایی چانگی پهلو گرفته است، شونباخ گفت که هدف از تور دریایی تحریک نیست، بلکه نشانه ای از این است که همه چیز به جایی رسیده است که برلین احساس نیاز به انجام آن را دارد. بفرست یک “علامت” به پکن

وقتی ملتی مثل آلمان کشتی می فرستد، پس باید چیزی وجود داشته باشد [that] در سال های اخیر اتفاق افتاده است که به اندازه کافی مهم است که آلمان در حال تغییر راه ارتباط است.

ادامه مطلب


آلمان به پیشنهادات ناتو روسیه پاسخ می دهد

بایرن با 200 خدمه در ماه اوت عازم آسیا شد. ماه بعد، آلمان مدعی شد که پکن ورود ناوچه کلاس براندنبورگ به بندرهای خود را که شونباخ پیشنهاد کرده بود ممنوع کرده است. “تصمیم سیاسی” وی افزود که با همتای چینی خود خط مستقیمی ندارد.

در آن زمان، سخنگوی وزارت خارجه چین، ژائو لیجیان گفته بود که پکن پیوست اهمیت زیادی برای توسعه یک مشارکت استراتژیک همه جانبه بین چین و آلمان، از جمله همکاری بین دو ارتش.

اگرچه مقامات آلمانی این سفر را برابر دانسته اند “ایستادن” برای “ارزش ها و منافع” مقاله ای که هفته گذشته در روزنامه دولتی گلوبال تایمز چین منتشر شد، آن را به فراخوانی برای “توجه” از سوی پکن تشبیه کرد. این حرکت را رد کرد “فرصت طلبانه” تلاش برای جستجو “تبلیغ رایگان.”