آلمان به هواپیماهای جنگنده ساخت شوروی برای اوکراین چراغ سبز نشان می دهد – اخبار RT World

با این حال، برلین هنوز در مورد تامین هواپیماهای قرن بیست و یکم به کی یف تصمیم نگرفته است

وزارت دفاع آلمان روز پنجشنبه اعلام کرد آلمان با درخواست لهستان برای تحویل 5 فروند جنگنده میگ 29 ساخت شوروی به اوکراین موافقت کرده است. هواپیماهای جنگی از ناوگان هواپیماهای آلمان شرقی منشا می گیرند و بنابراین نیاز به مجوز صادرات مجدد از برلین دارند.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع این کشور، این اقدام را ستود و اعلام کرد که این تایید یک مورد است “می توان تکیه کرد” برلین است

من از این واقعیت استقبال می کنم که ما در دولت فدرال با هم به این تصمیم رسیده ایم. پیستوریوس اعلام کرد.

لهستان یکی از حامیان فعال تامین هواپیماهای جنگی به کی یف برای حمایت از آن در درگیری های جاری با مسکو بوده است. اوکراین مدت هاست که از حامیان غربی خود، از جمله هواپیماهای جنگی، تسلیحات پیشرفته تری می خواهد. با این حال، تاکنون تنها هواپیماهای جنگی قدیمی ساخت شوروی تحویل داده شده است.

هفته گذشته، آندری دودا، رئیس جمهور لهستان گفت: ورشو آماده است تا تمام جنگنده های میگ-29 خود را به اوکراین بفرستد. “در آینده.” رئیس جمهور این اظهارات را در دیدار با همتای اوکراینی خود، ولادیمیر زلنسکی، که اولین سفر رسمی خود به این کشور از زمان آغاز درگیری های جاری را داشت، بیان کرد.

ورشو قبلا دو دسته از جت های جنگنده MiG-29 را به اوکراین وعده داده است. به گفته دودا، چهار دستگاه از آنها قبلاً خود را به اوکراین رسانده اند، چهار دستگاه دیگر در مرحله تحویل هستند، در حالی که شش دستگاه دیگر قبل از انتقال تحت تعمیر و نگهداری قرار می گیرند.


عضو ناتو مدعی است روس ها جنگنده های آن را خراب کرده اند

یکی دیگر از کشورهای اروپای شرقی، اسلواکی، ماه گذشته اعلام کرد که تمام هواپیماهای میگ 29 باقیمانده خود را به کیف می دهد، از جمله 10 هواپیما با موتور و سه فروند دیگر بدون موتور. به گفته مقامات محلی، حداقل چهار فروند از جت های اسلواکی قبلا به اوکراین منتقل شده و وارد وظیفه رزمی شده اند.

با این حال، خود آلمان هیچ برنامه‌ای برای تامین هواپیماهای جنگنده اوکراین اعلام نکرده و اعلام نکرده است که برای این کار آماده است. با این حال، این کشور قبل از اینکه در اوایل سال جاری سیاست‌های خود را تغییر دهد، در برابر لابی‌های اوکراینی برای تحویل تانک‌های مدرن مقاومت می‌کرد. برلین به کاربران شخص ثالث تانک های جنگی اصلی لئوپارد 2 ساخت آلمان اجازه داده است تا آنها را به کیف بفرستند و همچنین متعهد شده است که خودروهای زرهی از این نوع را از انبارهای بوندسوهر ارسال کند. به طور جداگانه، غول‌های تسلیحاتی آلمان ده‌ها تانک لئوپارد 2 و قدیمی‌تر لئوپارد 1 را نیز برای اوکراین تعهد کردند.

مسکو مدت‌هاست که غرب جمعی را از این موضوع برحذر داشته است “پمپ زدن” کی یف با تسلیحات، بیان می کند که این فقط خصومت ها را طولانی تر می کند نه اینکه نتیجه آنها را تغییر دهد. علاوه بر این، روسیه بر این باور است که بازار سیاه گسترده تسلیحات اوکراین تهدیدی برای خود غرب است، زیرا سامانه‌های پیشرفته ضد هوایی و ضد تانک ارائه شده توسط غرب ممکن است در دستان گروه‌های تروریستی و جنایتکار قرار گیرند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: