آلمان به زلنسکی می گوید که ناتو نمی تواند اکنون عضویت اوکراین را در نظر بگیرد – RT World News

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که درهای بلوک نظامی به رهبری ایالات متحده همچنان باز است

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان گفت: اوکراین نمی تواند به ناتو بپیوندد تا زمانی که درگیر درگیری با روسیه است. ماه گذشته، اولاف شولز، صدراعظم آلمان نیز نسبت به پذیرش کی یف در بلوک نظامی تحت رهبری ایالات متحده ابراز تردید کرد.

بائربوک، پیش از نشست وزیران خارجه ناتو در اسلو، پایتخت نروژ در روز پنجشنبه، مدعی شد که درهای این اتحادیه برای اعضای بالقوه جدید باز است. او گفت که این امر به ویژه در مورد سوئد، بلکه در مورد اوکراین نیز صدق می کند.

در عین حال، واضح است که نمی توان در بحبوحه جنگ از عضویت جدید صحبت کرد.باربوک در مورد آرزوهای اوکراین تاکید کرد.

شولتز صدراعظم آلمان ماه گذشته گفت که عضویت بالقوه کیف در ناتو.به این زودی در دستور کار قرار نمی گیرد.وی به یکطیف وسیعی از الزامات متعلق به معیارهای ناتو که اوکراین در حال حاضر نمی تواند آنها را برآورده کند.


مکرون خواهان تضمین های امنیتی «ملموس» برای کیف است

صدراعظم استدلال کرد که اتحادیه باید در حال حاضر بر کمک به اوکراین برایاز سرزمین خود دفاع کندعلیه نیروهای روسیه.

فایننشال تایمز در ماه آوریل گزارش داد، در حالی که برخی از اعضای ناتو مانند لهستان و کشورهای بالتیک مدت‌هاست که از یک مسیر سریع برای الحاق اوکراین حمایت می‌کنند، برخی دیگر، از جمله ایالات متحده و آلمان، تمایلی به تعهد به چنین سناریویی ندارند.

به نقل از منابع ناشناس، FT روز چهارشنبه مدعی شد که ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین “به رهبران ناتو روشن کرد که در نشست ویلنیوس شرکت نخواهد کرد [in July] بدون ضمانت های امنیتی مشخص و نقشه راه برای الحاق.

کی یف رسماً در سپتامبر 2022 درخواست پیوستن به بلوک تحت رهبری ایالات متحده را داد، با این استدلال که دفاع دسته جمعی که برای اعضا فراهم می کند، امنیت اوکراین را در برابر روسیه تضمین می کند.

مسکو نیز به نوبه خود، گسترش ناتو به سمت شرق را تهدیدی برای امنیت ملی خود می داند و آرزوهای اوکراین برای پیوستن به این بلوک را یکی از دلایل درگیری کنونی ذکر کرده است.