آلمان برای مقابله با موج “تهدید کننده” کووید، با واکسینه نشده مقابله می کند

آلمان برای مقابله با موج

آلمان محدودیت های گسترده ای را برای افرادی که علیه کووید-19 واکسینه نشده اند اعمال می کند.

برلین:

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز پنجشنبه پس از دیدار با رهبران منطقه گفت که آلمان محدودیت های گسترده ای را برای افرادی که علیه کووید-19 واکسینه نشده اند اعمال می کند تا با افزایش اخیر موارد ابتلا مبارزه کند.

مرکل گفت: «فرهنگ و اوقات فراغت در سراسر کشور فقط برای کسانی که واکسینه شده یا بهبود یافته اند باز است.

صدراعظم مستعفی همچنین به حمایت از واکسیناسیون اجباری پرداخت که قرار است مجلس به زودی درباره آن رای گیری کند.

او گفت: “با توجه به وضعیت، فکر می کنم مناسب است واکسیناسیون اجباری را اتخاذ کنیم.”

مرکل، جانشین منتخب اولاف شولز و رهبران 16 ایالت تنها دو هفته پیش محدودیت‌های مربوط به کووید را تشدید کردند، اما روز پنج‌شنبه دوباره برای بحث در مورد اقدامات سخت‌تر ملاقات کردند.

بر اساس سند امضا شده توسط رهبران، این برنامه ها شامل ممنوعیت کامل ورود به اماکن از جمله بارها، رستوران ها و سینماها برای افرادی است که واکسینه نشده یا بهبود یافته اند.

افراد غیر ایمن نیز از حضور در بازارهای کریسمس منع می شوند و همچنین محدودیت های تماسی که تعداد افرادی را که می توانند با آنها معاشرت کنند محدود می کند، تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

این توافق همچنین شامل محدودیت‌های جدیدی در تجمعات بزرگ است که بر رویدادهایی مانند مسابقات فوتبال بوندسلیگا و بسته شدن کلوپ‌های شبانه در مناطقی با نرخ شیوع هفتگی بالای 350 عفونت در هر 100000 نفر تأثیر می‌گذارد.

به گفته هندریک ووست، نخست‌وزیر ایالت نوردراین-وستفالن، آتش‌بازی در شب سال نو برای جلوگیری از تجمع جمعیت بزرگ ممنوع خواهد بود.

ینس اسپان، وزیر بهداشت، در نقش سرپرست پیش از مراسم سوگند برنامه ریزی شده دولت جدید در هفته آینده، به رادیو تلویزیون ZDF گفت که آلمان به “به اصطلاح برای افرادی که واکسینه نشده اند” به یک قرنطینه نیاز دارد.

“هیچ وقت به اندازه تهدید نبوده”

مرکل گفت: «از تصمیم‌ها می‌توان فهمید که وضعیت بسیار جدی است.» وی افزود که اقدامات باید به عنوان «حداقل استاندارد» تلقی شود و مناطق مختلف نیز می‌توانند محدودیت‌های سخت‌تر خود را اعمال کنند.

عفونت‌ها در هفته‌های اخیر رکوردهای آلمان را شکسته و بیمارستان‌ها زنگ خطر را به صدا در می‌آورند و بسیاری از آنها ظرفیت بیشتری دارند و مجبور شده‌اند بیماران را برای درمان به نقاط دیگر کشور اعزام کنند.

اگرچه نرخ بروز هفت روزه آلمان در این هفته اندکی کاهش یافته است، اما همچنان در روز پنجشنبه به 439.2 رسیده است و 73209 مورد جدید در 24 ساعت گذشته ثبت شده است.

انجمن مراقبت‌های ویژه DIVI روز چهارشنبه هشدار داد و خواستار تشدید شدید محدودیت‌ها شد: «از نظر پزشکی ویژه و اورژانس، وضعیت همه‌گیری هرگز به اندازه امروز خطرناک و جدی نبوده است.»

چندین منطقه آسیب دیده آلمان در حال حاضر بازارهای کریسمس را لغو کرده اند و افراد واکسینه نشده را از فضاهای عمومی مانند ورزشگاه ها و مراکز تفریحی برای کاهش سرعت شیوع همه گیر منع کرده اند.

اما منتقدان می گویند که مجموعه قوانین گیج کننده است و مذاکرات اضطراری روز پنجشنبه با هدف ارائه قوانین سراسری انجام شد.

واکسیناسیون اجباری

برخی از کارشناسان، موج چهارم آلمان را به دلیل نرخ نسبتا پایین واکسیناسیون آن در حدود 68 درصد، در مقایسه با کشورهای دیگر اتحادیه اروپا مانند اسپانیا با 79 درصد و پرتغال با 86 درصد، مقصر می دانند.

دولت مستعفی مرکل همیشه واکسیناسیون اجباری را رد کرده بود، اما این اقدام اکنون توسط سیاستمدارانی از سراسر طیف حمایت می شود.

آلمان قبلاً در اوایل این ماه برنامه‌هایی را برای ملزم کردن کارکنان بهداشتی و سربازان به تلقیح علیه کووید-19 اعلام کرده بود.

با گسترش آن برای عموم مردم، این کشور از نمونه کشور همسایه اتریش پیروی می کند، که در حال برنامه ریزی واکسیناسیون اجباری از فوریه است.

یونان برای افراد بالای 60 سال جریمه اجباری را اعلام کرده است و افراد واکسینه نشده در صورت عدم رعایت جریمه خواهند شد.

اورسولا فون در لاین، رئیس اتحادیه اروپا روز چهارشنبه گفت زمان آن رسیده است که اتحادیه به “واکسیناسیون اجباری” علیه کووید بیندیشد، اگرچه او همچنین تاکید کرد که تصمیم گیری به عهده دولت های جداگانه است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)