آلمان برای آزادسازی بیشتر مهاجرت – RT World News

هوبرتوس هایل، وزیر کار آلمان به FT گفت: برلین با جذب خارجی های بیشتر با کمبود کارگران ماهر مقابله خواهد کرد.

هوبرتوس هیل، وزیر کار آلمان در مصاحبه ای با فایننشال تایمز (FT) در مصاحبه ای که روز سه شنبه منتشر شد، گفت آلمان به شدت شرایط ورود و شهروندی برای کارگران خارجی را در تلاش برای مقابله با کمبود شدید نیروی کار خود تسهیل خواهد کرد.

برلین یکی از مدرن ترین رژیم های مهاجرتی اروپا، وی با اشاره به قانون جدید مهاجرتی که انتظار می رود در ماه جاری توسط قانونگذاران تصویب شود، گفت.

وزیر گفت که این قانون به خارجی ها، از جمله آنهایی که از کشورهای غیر اتحادیه اروپا هستند، اجازه می دهد بدون گواهی صلاحیت حرفه ای آلمانی به آلمان بیایند.

داشتن قرارداد کار، تجربه حرفه ای و آموزش حرفه ای در کشور خود برای آنها کافی است. هیل توضیح داد.

برلین نیز الف را معرفی خواهد کرد “کارت شانس” اجازه دادن به مردم برای کسب درآمد “نکته ها” بر اساس معیارهای خاصی، از جمله داشتن سن زیر 35 سال، داشتن سطح خوب زبان آلمانی و داشتن آموزش و تجربه حرفه ای مورد تقاضا.


طرح جدید تابعیت آلمان توسط نمایندگان مجلس مورد انتقاد قرار گرفت

وقتی آنها امتیاز کافی داشته باشند، می توانند بیایند [here] برای جستجوی کار،” هیل گفت.

لایحه دیگری الزامات شهروندی آلمان را برای خارجی ها تسهیل می کند و به افراد اجازه می دهد پس از پنج سال اقامت برای شهروندی درخواست دهند که از هشت سال فعلی کمتر است.

به گفته FT، افرادی که به زبان آلمانی مهارت دارند، کارهای داوطلبانه انجام می دهند یا در مدرسه عملکرد خوبی دارند، پس از سه سال اجازه خواهند داشت برای شهروندی درخواست دهند.
این لایحه همچنین ممنوعیت طولانی مدت آلمان برای تابعیت مضاعف برای افراد کشورهای غیر اتحادیه اروپا را لغو می کند.

هیل در ماه فوریه گفت که این اصلاحات به ویژه کارگران آفریقایی را هدف قرار خواهد داد.

“آلمان به دلیل ساختار جمعیتی ما در آینده به مهاجرت ماهر نیاز دارد.” این وزیر در سفر به غنا گفت که میانگین سنی جمعیت آلمان 49 سال است در حالی که میانگین سنی در آن کشور غرب آفریقا 19 سال است.

هیل در این مصاحبه همچنین گفت که صنایع آلمان در حال ورود هستند “مستاصل” نیاز به پرسنل اگر کاری انجام ندهیم، آلمان تا سال 2035 هفت میلیون کارگر کمبود خواهد داشت. او اخطار داد.


افزایش مهاجرت غیرقانونی در اروپا - گزارش

طبق گزارش سال 2021 موسسه مطالعات بازار کار و حرفه ای آلمان (IAB)، تنها مهاجرت خالص سالانه 400000 نفر در سال، نیروی کار پایدار را حفظ می کند. “در بلند مدت.”

مطالعه دیگری توسط مؤسسه اقتصاد آلمان (IW) در آوریل هشدار داد که صنایع آلمان بیش از 630000 شغل خالی برای کارگران واجد شرایط دارند که نمی توانند در سال 2022 پر کنند، در حالی که یک سال قبل از آن 280000 نفر بود.

با این حال، روزنامه اقتصادی آلمان هندلزبلات در آوریل گزارش داد که تعداد جوانانی که در این کشور فاقد مهارت‌های حرفه‌ای مرتبط، از جمله فقدان آموزش حرفه‌ای هستند، از 2.5 میلیون نفر فراتر رفته است. این روزنامه با استناد به یک گزارش دولتی گفت که 17 درصد از افراد بین 20 تا 34 سال فاقد مهارت هستند.

هیل همچنین اعتراف کرد که حدود 1.6 میلیون نفر بین 20 تا 30 سال فاقد صلاحیت حرفه ای و حرفه ای هستند. “اکثر مواقع” به پایان برسد “در بیکاری طولانی مدت.”