آلمان اولین وزیر امور خارجه زن خود را در Annalena Baerbock انتخاب می کند

آلمان اولین وزیر امور خارجه زن خود را به دست می آورد

آلمان: انتظار می رود Annalena Baerbock در اوایل دسامبر این نقش را بر عهده بگیرد.

برلین:

حزب او روز پنجشنبه اعلام کرد، همزمان با شکل گیری دولت ائتلافی آینده، آنالنا باربوک، یکی از رهبران حزب سبز، اولین وزیر امور خارجه زن آلمان خواهد شد.

انتظار می رود این مادر دو فرزند 40 ساله در اوایل دسامبر پس از روی کار آمدن رسمی دولت جدید – متشکل از سوسیال دموکرات ها (SPD)، لیبرال FDP و سبزها – این نقش را برعهده بگیرد.

بائربوک از موضع قاطعانه تری در قبال چین و روسیه خبر داده و احترام به حقوق بشر و حاکمیت قانون را در مرکز دیپلماسی آلمان قرار داده است.

مایکل کلنر، مدیر حزب سبز در بیانیه‌ای گفت که رابرت هابک، یکی از رهبران این حزب، به عنوان سرپرست یک «ابر وزارتخانه» انتخاب شده است که اقتصاد، انرژی و حفاظت از آب و هوا را در کنار هم قرار می‌دهد.

او همچنین معاون صدراعظم خواهد شد.

اگرچه بائربوک، مدال‌آور سابق ترامپولینیست، در تلاش برای جایگزینی آنگلا مرکل به عنوان صدراعظم در انتخابات سپتامبر شکست خورد، با این حال حزب خود را به رکورد 15 درصد رساند.

کسب مقام سوم راه را برای بازگشت سبزها به حکومت پس از 16 سال حضور در اپوزیسیون، در یک ائتلاف جدید سه جانبه با اولاف شولز از SPD به عنوان صدراعظم احتمالی بعدی هموار کرد.

این سه حزب — که با رنگ حزبی خود به ائتلاف “چراغ راهنما” معروف است – روز چهارشنبه از توافقنامه ائتلافی خود و همچنین تقسیم پست های وزارتی رونمایی کردند.

این توافق هنوز باید به طور رسمی توسط هر سه طرف تایید شود، انتظار می رود که یک رسمی باشد. شولز قرار است در هفته ای که از 6 دسامبر شروع می شود توسط بوندستاگ سوگند یاد کند.

پنج پست کابینه به سبزها اختصاص یافته است. اگرچه انتصاب بائربوک و هابک به طور گسترده ای انتظار می رفت، حزب در آخرین لحظه درگیر جنگ قدرت بر سر اینکه چه کسی سه شغل باقی مانده را پر کند، گرفتار شد.

با توجه به وعده شولز مبنی بر اینکه کابینه بعدی برابری جنسیتی خواهد داشت، تنها یکی از این سه نفر می‌تواند به یک مرد برود — که جناح رادیکال «فوندی» حزب را در مقابل بارباک و اردوگاه عملگراتر و مرکزگراتر «رئالوس» هابک قرار دهد.

این کشمکش در مذاکرات عصر روز پنجشنبه حل شد و کلنر اعلام کرد که جم اوزدمیر، قانونگذار محبوب، که ریشه ترکی دارد، رهبری وزارت کشاورزی را بر عهده خواهد گرفت. اوزدمیر اهل کمپ “رئالو” است.

بحران همه گیر

در روزهای اخیر چندین وزیر ارشد دیگر نیز فاش شده اند و کریستین لیندنر، رهبر FDP، یک شاهین بودجه، آماده است تا وزیر دارایی جدید در راس اقتصاد برتر اتحادیه اروپا شود.

پیمان ائتلافی دولت آینده شامل وعده هایی برای هزینه های سنگین برای حفاظت از آب و هوا و زیرساخت ها و در عین حال پایبندی به محدودیت های بدهی خود تحمیلی آلمان است.

در مواجهه با موج چهارم شدید عفونت‌های ویروس کرونا که باعث شد آلمان در روز پنج‌شنبه از مرز 100000 قربانی کووید عبور کند، آنها همچنین متعهد شدند که یک تیم بحران برای مقابله با همه‌گیری ایجاد کنند.

با این حال، مرکل در حال خروج نشان داد که فکر نمی‌کند تلاش‌های فعلی به اندازه کافی پیش رفته است، و روز پنجشنبه گفت که “هر روز مهم است” و برای جلوگیری از غرق شدن بیمارستان‌ها به اقدام سریع نیاز است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)