آلمان آخرین رآکتورهای هسته‌ای خود را تعطیل می‌کند – RT World News

برلین درخواست های لحظه آخری برای تاخیر پیش از خروج کامل هسته ای که برای شنبه برنامه ریزی شده بود را رد کرد

دولت آلمان برنامه‌های خود را برای تعطیلی آخرین نیروگاه‌های هسته‌ای باقی‌مانده این کشور در آخر هفته تأیید کرده است و با وجود از دست دادن گاز طبیعی روسیه در بحبوحه بحران اوکراین، یک منبع کلیدی انرژی را قطع می‌کند.

سه رآکتور آخر – Emsland در شمال غربی آلمان و Isar 2 و Neckarwestheim 2 در جنوب – روز شنبه برای همیشه خاموش خواهند شد و مرحله قطع انرژی هسته ای را که در سال 2002 آغاز شد و پس از فاجعه فوکوشیما ژاپن در سال 2011 تسریع شد، تکمیل خواهد شد. دستور تعطیلی از اواخر سال گذشته تا 15 آوریل تمدید شده بود، زیرا نگرانی‌ها در مورد بحران احتمالی انرژی در زمستان وجود داشت، اما صدراعظم اولاف شولز درخواست تمدید دیگری را رد کرد.

صنعت برق هسته ای آلمان در اواخر دهه 1990 حدود 30 درصد از منابع برق این کشور را تشکیل می داد. با بسته شدن همه راکتورها به جز سه راکتور، این نیروگاه ها 6 درصد از برق آلمان را در سال گذشته تولید کردند.


بحران انرژی برای آلمان یک تریلیون دلار هزینه خواهد داشت - بلومبرگ

سوخت های فسیلی جای خالی را پر می کنند. با قطع واردات گاز روسیه، تولید نیروگاه های زغال سنگ در سال گذشته 8 درصد افزایش یافت که بیش از 31 درصد از منابع برق را تشکیل می داد. آلمان همچنین در حال افزایش واردات گاز طبیعی مایع (LNG) از جمله محموله از ایالات متحده است. این کشور قصد دارد ظرفیت واردات LNG خود را تا سال 2030 بیش از پنج برابر افزایش دهد و به حدود 71 میلیون تن در سال برساند.

شولتز هشدار داده است که آلمان باید در طول چند سال آینده روزانه 4 تا 5 توربین بادی جدید نصب کند تا نیازهای خود را تامین کند. این تقریباً سه برابر سرعت سال گذشته 1.5 در روز است. منابع انرژی تجدیدپذیر در حال حاضر 46 درصد منابع برق را تشکیل می دهند.


چگونه رهبران اتحادیه اروپا روابط با روسیه را تخریب کردند - و شهروندان خود را از دسترسی به انرژی ارزان قیمت قابل اعتماد محروم کردند

در حالی که طرفداران محیط زیست برای حفظ دولت شولتز در مسیر خروج هسته ای فشار آورده اند، اکثر آلمانی ها با این اقدام مخالف هستند. یک نظرسنجی که روز جمعه توسط شبکه عمومی ARD منتشر شد نشان داد که 59 درصد از آلمانی ها معتقدند تصمیم دولت برای کنار گذاشتن انرژی اتمی اشتباه بوده است، در حالی که 34 درصد با این سیاست موافق هستند. دو سوم از پاسخ دهندگانی که می خواهند راکتورها را فعال نگه دارند، گفتند که نگران هستند که قیمت انرژی با از بین رفتن منابع انرژی هسته ای افزایش یابد.

سیاستمداران باید با شرایط تغییریافته سازگار شوند و من دولت را متهم می‌کنم که اصلاً این کار را انجام نمی‌دهد.» آلبرت استگمان، قانونگذار حزب مخالف، به آسوشیتدپرس گفت.

حذف تدریجی هسته ای تا 15 آوریل، یعنی همین شنبه، یک توافق تمام شده است. سخنگوی صدراعظم اوایل این هفته گفت. وزیر محیط زیست استفی لمکه از این تصمیم دفاع کرد و گفت خطرات ایمنی انرژی هسته ای وجود دارد حتی در کشوری مانند آلمان با فناوری پیشرفته نمی توان کنترل کرد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: