آفریقای جنوبی در ماه آینده از برنامه های تقویت کننده کووید استفاده می کند

آفریقای جنوبی در ماه آینده از برنامه های تقویت کننده کووید استفاده می کند

آفریقای جنوبی قصد دارد تا مارس 2022 حدود 70 درصد از جمعیت خود را تلقیح کند. (پرونده)

ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی:

یک مقام بهداشتی روز جمعه گفت، آفریقای جنوبی از ماه آینده شروع به تزریق واکسن های تقویت کننده فایزر علیه ویروس کرونا می کند، یک روز پس از گزارش این کشور در موارد روزانه ابتلا به این بیماری.

دکتر نیکلاس کریسپ، مدیر کل وزارت بهداشت، در یک کنفرانس خبری هفتگی گفت: اولین افرادی که واجد شرایط دریافت دوز تقویت کننده در آفریقای جنوبی خواهند بود، افراد بالای 60 سال خواهند بود.

کارشناسان در حال کار برای تعیین اینکه آیا واکسن‌های فعلی کووید علیه نوع جدید بسیار جهش‌یافته که ماه گذشته توسط دانشمندان آفریقای جنوبی کشف شد، کار می‌کنند یا خیر.

تعداد روزانه مبتلایان به کووید جدید در روز پنجشنبه به 22391 نفر رسید که نزدیک به 30 درصد آزمایشات مثبت بود.

بالاترین آمار روزانه تا کنون مربوط به اوایل ژوئیه بوده است، زمانی که کشور بیش از 26000 عفونت جدید را ثبت کرد.

ماه گذشته به پزشکان بهداشت واکسن های جانسون و جانسون به عنوان تقویت کننده پیشنهاد شده بود.

آفریقای جنوبی با ثبت 3.09 میلیون مورد، که بیش از 90000 نفر از آنها کشنده بوده اند، بدترین کشور در این قاره از نظر ویروس کرونا آسیب دیده است.

یک مطالعه کوچک در این هفته توسط مؤسسه تحقیقات بهداشت آفریقا این کشور، که هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است، نشان داد که Omicron ممکن است بتواند از برخی از مصونیت آنتی بادی ناشی از واکسن Pfizer-BioNTech جلوگیری کند.

اما، نویسندگان آن گفتند، هیچ دلیلی برای این باور وجود ندارد که واکسیناسیون در برابر بیماری شدید ناشی از نوع آن محافظت نمی کند.

اندکی بیش از یک چهارم جمعیت آفریقای جنوبی به طور کامل واکسینه شده اند که این رقم در میان بزرگسالان 43 درصد است.

علیرغم جذب کم واکسن که علت آن تردیدهای گسترده است، آفریقای جنوبی قصد دارد تا مارس 2022 حدود 70 درصد از جمعیت خود را تلقیح کند.

به گفته کریسپ، ماه گذشته تحویل دوزهای سفارش داده شده بیشتر را به تعویق انداخت زیرا «ما واکسن‌ها را سریع‌تر از مصرف خود دریافت می‌کنیم».

جو فاهلا، وزیر بهداشت گفت که Omicron حدود 70 درصد از عفونت های جدید شناسایی شده در آفریقای جنوبی را به خود اختصاص می دهد که “بسیار سریع” جایگزین نوع دلتا شده است.

مرکز اقتصادی استان گوتنگ – که ژوهانسبورگ و پایتخت پرتوریا را در خود جای داده است – که کانون اصلی آن است.

وی گفت، با این حال، بیماران بستری تا کنون علائم خفیف را نشان می دهند.

تجزیه و تحلیل فاضلاب توسط شورای تحقیقات پزشکی آفریقای جنوبی (SAMRC) همچنین نشان داد که Omicron اکنون نوع غالب در بخش هایی از کشور از جمله شهر توریستی کیپ تاون است.

رابعه جانسون، معاون بخش تحقیقات دولتی در بیانیه روز جمعه گفت: «ما نوع Omicron را در 11 نمونه از 12 (92 درصد) نمونه فاضلاب جمع آوری شده از تصفیه خانه های کیپ تاون در 30 نوامبر پیدا کردیم.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)