آفریقای جنوبی در بحبوحه نگرانی های نوع جدید، جابجایی های اجباری کووید را در نظر می گیرد

آفریقای جنوبی می‌تواند در میان نگرانی‌های نوع جدید، Jabs کووید را اجباری کند

تنها یک چهارم مردم آفریقای جنوبی به طور کامل در برابر COVID-19 واکسینه شده اند. (فایل)

ژوهانسبورگ:

سیریل رامافوزا، رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی روز یکشنبه گفت که مقامات در حال بررسی اجباری کردن واکسن کووید-19 برای مکان‌ها و فعالیت‌های خاص هستند، زیرا افزایش عفونت‌های مرتبط با نوع جدیدی تهدید می‌کند که به موج چهارم تبدیل شود.

تنها یک چهارم مردم آفریقای جنوبی علیرغم وجود مقدار کافی دوز، به طور کامل در برابر کووید-19 واکسینه شده اند، که تا حدی به دلیل مشکلات لجستیکی خروج آنها به مناطق روستایی و همچنین به دلیل تردید و بی تفاوتی در واکسن در بین جمعیت است.

دولت کنیا هفته گذشته دستورالعملی را صادر کرد که بر اساس آن ساکنان باید تا 21 دسامبر برای دسترسی به خدمات، مدرکی مبنی بر واکسیناسیون ارائه دهند، و این کشور را به یکی از اولین کشورهای آفریقایی تبدیل کرد که دستور واکسن را صادر کرد.

رامافوسا در خطاب به ملت گفت: «ما… با شرکای اجتماعی و سایر ذینفعان برای معرفی اقداماتی که واکسیناسیون را شرط دسترسی به محل کار، رویدادهای عمومی، حمل‌ونقل عمومی و مؤسسات عمومی می‌کند، تعامل کرده‌ایم.

او گفت که اگر کشور گزینه اجباری واکسن را در نظر نگیرد، “به آسیب پذیری در برابر انواع جدید ادامه می دهد و همچنان از امواج جدید عفونت رنج می برد”، و افزود که ممکن است به افراد آسیب پذیر نیز واکسن های تقویت کننده ارائه شود.

اما او گفت که مقامات در حال حاضر محدودیت های قرنطینه را در صنعتی ترین کشور آفریقا در نظر نخواهند گرفت.

سیلویا ماسکو وزیر بهداشت زامبیا به طور جداگانه گفت که کشور آفریقای جنوبی باید کارمندان دولتی را برای حضور در محل کار واکسینه کنند و هر کسی که به دنبال دسترسی به یک ساختمان دولتی است باید ثابت کند که این واکسن را انجام داده است.

ممنوعیت سفر

آفریقای جنوبی در هفته گذشته شاهد تقریباً سه برابر شدن موارد گزارش شده روزانه بوده است که عمدتاً از نوع جدید Omicron است که برای اولین بار توسط ویروس شناسان آفریقای جنوبی شناسایی شد.

رامافوسا هشدار داد: “اگر موارد به افزایش خود ادامه دهند، می‌توان انتظار داشت که ظرف چند هفته آینده، اگر زودتر نگوییم، وارد موج چهارم عفونت شویم.”

دانشمندان تاکنون موارد نسبتا کمی از نوع Omicron را، عمدتاً در آفریقای جنوبی و همچنین در بوتسوانا، هنگ کنگ و اسرائیل شناسایی کرده اند. اما آنها نگران تعداد بالای جهش‌های آن هستند که این نگرانی را ایجاد کرده است که می‌تواند نسبت به واکسن مقاوم‌تر و قابل انتقال باشد.

یکی از اولین پزشکانی که احتمال وجود نوع جدید را در کشور اعلام کرد، روز یکشنبه گفت که علائم آن تاکنون خفیف بوده و در خانه قابل درمان است.

مقامات آفریقای جنوبی از ممنوعیت پروازهای بریتانیا از کشورهای جنوب آفریقا که چندین کشور دیگر از آن کپی کرده اند، خشمگین هستند. بسیاری از آفریقای جنوبی احساس می کنند به دلیل شفافیت و سخت کوشی خود در پیگیری روند جهش ویروس مجازات می شوند.

رئیس‌جمهور در سخنرانی روز یکشنبه، کشورهای ثروتمند غربی را به دلیل اعمال ممنوعیت‌های مسافرتی به شدت مورد انتقاد قرار داد و از آن‌ها خواست تا این اقدامات را لغو کنند.

رامافوسا گفت: «این یک انحراف آشکار و کاملاً غیرقابل توجیه از تعهدی است که بسیاری از این کشورها در نشست کشورهای گروه 20 در ماه گذشته در رم دادند.

ممنوعیت سفر نه علم است و نه در جلوگیری از شیوع این نوع آن مؤثر است».

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)