آفریقای جنوبی از محدودیت های “غیر علمی” در Omicron انتقاد می کند – RT World News

سیریل رامافوزا، رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی گفت که کشورش به دلیل شناسایی جدیدترین “نوع نگرانی” کووید-19، موسوم به Omicron، مجازات می‌شود و از سایر کشورها خواست تا ممنوعیت‌های سفر اعمال شده در بحبوحه هشدار نسبت به نوع جدید را لغو کنند.

“علم عالی را باید تحسین کرد نه مجازات” رئیس جمهور روز چهارشنبه در جریان یک سفر دولتی به نیجریه، خاطرنشان کرد که تعداد فزاینده ای از کشورها ممنوعیت سفر به آفریقای جنوبی را وضع کرده اند. “در نتیجه کشف نوع جدید Omicron ویروس کرونا توسط دانشمندان ما.”

امیدواریم کشورهایی که این ممنوعیت ها را اعمال کرده اند، فوراً در تصمیمات خود تجدید نظر کنند.

ادامه مطلب


پزشک آفریقای جنوبی که Omicron را کشف کرد علائم را توصیف می کند

اگرچه رامافوزا گفت که او حق ملت ها را به رسمیت می شناسد اقدامات پیشگیرانه لازم را برای محافظت از شهروندان خود انجام دهند، او تاکید کرد که “این بیماری همه گیر نیازمند همکاری و به اشتراک گذاری تخصص است.” از دیگر کشورهای منطقه برای متحد شدن علیه “خودسرانه” “غیر علمی” و “تبعیض آمیز” محدودیت های.

اظهارات رئیس جمهور منعکس کننده بیانیه ای بود که وزارت خارجه آفریقای جنوبی در آخر هفته صادر کرد و همچنین اعلام کرد که این کشور در حال انجام است. “مجازات” برای این “علم عالی” گفت: ممنوعیت سفر بود “مثل مجازات آفریقای جنوبی به دلیل توالی یابی ژنومی پیشرفته و توانایی تشخیص سریعتر گونه های جدید.”

با این حال، در حالی که نوع جدید پس از اولین بار شناسایی، وحشت تقریباً فوری را در سراسر آسیا، اروپا و فراتر از آن ایجاد کرد، مقامات بهداشت محلی خواستار رویکرد محتاطانه‌تر شده‌اند. رئیس انجمن پزشکی آفریقای جنوبی، دکتر آنجلیک کوتزی – که شخصاً کشف اولین بیمار Omicron را اعلام کرد – استدلال کرده است که “محدودیت های شدید سفر” وارد بریتانیا و جاهای دیگر عجولانه و غیرقابل توجیه بود.

حقیقت ساده این است: ما هنوز به اندازه کافی درباره Omicron نمی دانیم که بتوانیم چنین قضاوت هایی را انجام دهیم یا چنین سیاست هایی را تحمیل کنیم. کوتزی در اوایل این هفته در مقاله ای نوشت و افزود که «در آفریقای جنوبی، ما حس دیدگاه را حفظ کرده‌ایم. ما هیچ مقررات جدیدی یا صحبتی در مورد قرنطینه نداشته‌ایم زیرا منتظریم ببینیم این نوع واقعاً چه معنایی دارد.

ایالات متحده همچنین ممنوعیت سفر جدیدی را برای هشت کشور آفریقایی از جمله آفریقای جنوبی به دلیل نگرانی در مورد Omicron اعمال کرده است که اولین عفونت در این کشور در روز چهارشنبه در کالیفرنیا مشاهده شد. آنتونی فائوچی، مشاور ارشد کاخ سفید کووید-19 در همان روز از این سیاست دفاع کرد و گفت که محدودیت‌ها برای “خرید زمان به طور موقت” حتی در حالی که اذعان می کنیم که برخی از کشورهای آسیب دیده حتی یک مورد از نوع جدید را ندیده اند.

بیشتر بخوانید: اولین مورد Omicron در ایالات متحده تایید شد