آسیای جنوبی خانه 45 درصد از عروس های کودک در جهان: سازمان ملل

آسیای جنوبی خانه 45 درصد از عروس های کودک در جهان: سازمان ملل

یونیسف گفت: 290 میلیون عروس کودک در منطقه وجود دارد.

دهلی نو:

بر اساس برآوردهای جدیدی که یونیسف در روز چهارشنبه منتشر کرد، جنوب آسیا میزبان بیشترین تعداد عروس کودک در جهان است زیرا فشارهای مالی افزایش یافته و تعطیلی مدارس به دلیل کووید-19 خانواده ها را مجبور به ازدواج با دختران خردسال خود کرد.

آژانس کودکان سازمان ملل متحد گفت که 290 میلیون عروس کودک در منطقه وجود دارد که 45 درصد از کل جهان را تشکیل می دهد و خواستار تلاش بیشتر برای پایان دادن به این عمل شد.

نوآلا اسکینر، مدیر منطقه ای یونیسف در جنوب آسیا، در بیانیه ای گفت: «این واقعیت که آسیای جنوبی دارای بالاترین بار ازدواج کودکان در جهان است، غم انگیز نیست.

“ازدواج کودکان دختران را از یادگیری محروم می کند، سلامت و رفاه آنها را به خطر می اندازد و آینده آنها را به خطر می اندازد. هر دختری که در کودکی ازدواج می کند یک دختر بیش از حد است.”

یک مطالعه جدید توسط آژانس که همچنین شامل مصاحبه و بحث در 16 مکان در بنگلادش، هند و نپال بود، نشان داد که بسیاری از والدین ازدواج را بهترین گزینه برای دخترانی می‌دانند که در دوران قرنطینه کووید، گزینه‌های محدودی برای تحصیل داشتند.

سن قانونی ازدواج برای زنان در نپال 20 سال، در هند، سریلانکا و بنگلادش 18 سال و در افغانستان 16 سال است. در پاکستان 16 سال است به جز استان سند که حداقل سن آن 18 سال است.

مطالعه سازمان ملل همچنین نشان داد که خانواده‌ها به دلیل فشارهای مالی در طول همه‌گیری تحت فشار قرار گرفتند تا دختران خود را در سنین پایین ازدواج کنند تا هزینه‌های خانه را کاهش دهند.

این آژانس گفت راه حل های بالقوه شناسایی شده در بحث ها شامل تصویب اقدامات حمایت اجتماعی برای مقابله با فقر، حمایت از حق هر کودک برای تحصیل، تضمین چارچوب مناسب برای اجرای قانون و تلاش بیشتر برای رسیدگی به هنجارهای اجتماعی است.

بیورن اندرسون، مدیر منطقه آسیا و اقیانوسیه آسیا و اقیانوسیه گفت: «ما باید بیشتر تلاش کنیم و مشارکت‌ها را برای توانمندسازی دختران از طریق آموزش، از جمله آموزش جامع جنسی، و تجهیز آنها به مهارت‌ها و در عین حال حمایت از جوامع برای دور هم جمع شدن برای پایان دادن به این عمل عمیقاً ریشه‌دار، تقویت کنیم. صندوق جمعیت سازمان ملل متحد

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)