آسانژ برای استرداد خود به ایالات متحده – RT World News

جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس، درخواست کرده است تا از همان دادگاه بریتانیایی که در وهله اول دستور استرداد خود را صادر کرده بود، درخواست تجدید نظر کند. او استدلال می کند که تضمین های واشنگتن نامعتبر و غیر قابل اعتماد است.

آسانژ خود را ثبت کرد “تقاضای مرخصی برای تجدید نظر” صبح پنجشنبه نامزدش استلا موریس در شبکه های اجتماعی اعلام کرد. دادگاه عالی که در 10 دسامبر به نفع استرداد وی رای داد، اکنون تصمیم خواهد گرفت که آیا او اجازه دارد به دیوان عالی کشور اعتراض کند یا خیر. انتظار نمی رود این تصمیم قبل از هفته سوم ژانویه اتخاذ شود.


ترامپ فاش کرد که چرا اسنودن یا آسانژ را عفو نکرد

در اوایل سال جاری، قاضی ونسا برایتسر حکم داده بود که آسانژ در معرض شرایطی قرار می‌گیرد که سلامت روان او را تا حدی که خطر خودکشی بالا می‌برد، بدتر می‌کند. وزارت امور خارجه پاسخ داد که ایالات متحده تضمین می‌کند که آسانژ را تحت تدابیر ویژه اداری (SAM) قرار نمی‌دهد یا او را به حداکثر تسهیلات اداری (ADX) در فلورانس، کلرادو نمی‌فرستد – اما صراحتاً این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که در هر زمانی این کار را انجام دهد. ارزیابی خود از سخنان یا اقدامات آسانژ پس از 4 ژانویه 2021.

موریس به مقاله عفو بین‌الملل در ماه ژوئیه استناد کرد و این تضمین‌های مشروط را اعلام کرد “ذاتا غیر قابل اعتماد” و آن سام شکنجه است. به گفته موریس، فرجام خواهی آسانژ قصد دارد استدلال کند که این با بخش 91 قانون استرداد بریتانیا که ممنوعیت آن را ممنوع می کند، در تضاد است. “ظالم” استردادها

طبق قوانین انگلیس، همان قضات دادگاه عالی که دستور استرداد را صادر کردند، باید تأیید کنند که حداقل یکی از سه دلیل آسانژ برای تجدیدنظر “اهمیت عمومی عمومی” موریس گفت که این به دادگاه عالی اجازه می دهد تا پرونده را بررسی کند.

آسانژ به دلیل انتشار اسناد پنتاگون در مورد جنگ در عراق و افغانستان در سال 2010 توسط ویکی لیکس به نقض قانون جاسوسی ایالات متحده متهم شد. اگر مجرم شناخته شود، با 175 سال زندان روبرو خواهد شد.

ناشر ویکی لیکس در سال 2012 از اکوادور درخواست پناهندگی کرد و مشکوک بود – به درستی، همانطور که معلوم شد – ایالات متحده به دنبال دستگیری و استرداد او از طریق اتهامات غیرقابل اثباتی است که در سوئد مطرح شده است. او در نهایت سال ها در سفارت اکوادور در لندن سرگردان بود تا اینکه تحت فشار واشنگتن پناهندگی او لغو شد و پلیس بریتانیا او را در آوریل 2019 دستگیر کرد. او از آن زمان در زندان فوق امنیتی بلمارش در جنوب لندن نگهداری می شود.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: