آزمایش پدافند هوایی یک انفجار مهیب در نزدیکی سایت هسته ای ایران به وجود آورد

آزمایش پدافند هوایی یک انفجار مهیب در نزدیکی سایت هسته ای ایران به وجود آورد

صدای انفجار در آسمان شهر بادرود ایران شنیده شد. (نمایندگی)

تهران:

یک آزمایش پدافند هوایی باعث انفجاری مهیب در نزدیکی تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم نطنز ایران شد، زیرا مذاکرات هسته‌ای با قدرت‌های بزرگ متوقف می‌شود.

خبرگزاری رسمی ایرنا گزارش داد که صدای انفجار در آسمان شهر بادرود ایران در 20 کیلومتری نیروگاه هسته ای شنیده شد.

یکی از شاهدان این حادثه به خبرنگار ایرنا گفت: اهالی بادرود با شنیدن این صدا، نوری را مشاهده کردند که نشان می داد یک شی به تازگی در آسمان شهر منفجر شده است.

اما ژنرال امیر تاریخانی، سخنگوی ارتش ایران به تلویزیون دولتی گفت که جای نگرانی وجود ندارد.

تاریخانی گفت: ساعتی پیش یکی از سامانه های موشکی ما در منطقه برای ارزیابی وضعیت آمادگی روی زمین آزمایش شد و جای ترسی نیست.

اسرائیل بارها گفته است که آماده است تا از همه ابزارها، از جمله زور، برای جلوگیری از دستیابی ایران به قابلیت تسلیحات هسته‌ای استفاده کند و ایران تمرین‌های دوره‌ای را برای بهبود دفاع در اطراف سایت‌های هسته‌ای خود انجام داده است.

سخنگوی ارتش گفت: برای ارزیابی سامانه‌های مستقر در منطقه، این رزمایش‌ها در محیطی کاملاً امن و با هماهنگی کامل با شبکه یکپارچه پدافندی انجام می‌شود.

اسرائیل به شدت برای قدرت‌های جهانی فشار آورده است تا از مذاکرات با ایران درباره احیای توافق هسته‌ای 2015 که روز دوشنبه در وین بازگشایی شد، دست بکشند.

دیوید بارنیا، رئیس سازمان اطلاعات خارجی موساد اسرائیل، پنجشنبه گفت: «یک توافق بد، که امیدوارم به آن نرسند، از دیدگاه ما غیرقابل تحمل است».

ایالات متحده روز شنبه هشدار داد که به ایران اجازه نخواهد داد مذاکرات “آهسته” در مورد برنامه هسته ای خود را انجام دهد و در عین حال غنی سازی اورانیوم و سایر فعالیت ها را افزایش دهد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)