آزمایش واکسن کووید بدون سوزن با هوا در بریتانیا آغاز شد

آزمایش واکسن کووید بدون سوزن با هوا در بریتانیا آغاز شد

فناوری واکسن توسط یک استاد دانشگاه کمبریج و DIOSynVa توسعه یافته است. (نمایندگی)

لندن:

دانشمندان دانشگاه کمبریج روز سه شنبه آزمایش بالینی یک واکسن بدون سوزن با هوا را آغاز کردند که انتظار می رود به مبارزه با انواع آینده کووید-19 کمک کند.

فناوری جدید DIOSvax که توسط پروفسور جاناتان هینی در دانشگاه کمبریج و شرکت اسپین‌آوت DIOSynVax ابداع شد، نسل بعدی واکسن کرونا نامیده می‌شود که از طریق انفجار هوا تزریق می‌شود و دوز را به پوست می‌رساند.

این یک جایگزین احتمالی در آینده برای افرادی است که از تزریق سوزنی می ترسند و در صورت موفقیت آمیز بودن، می تواند به عنوان پودری برای تقویت تلاش های جهانی برای واکسیناسیون، به ویژه در کشورهای کم درآمد و با درآمد متوسط، تولید شود.

هینی گفت: «واکنش جوامع علمی و پزشکی به توسعه و تحویل واکسن‌های کووید-19 باورنکردنی بوده است، اما با ظهور انواع جدید و شروع کاهش ایمنی، ما به فناوری‌های جدیدتری نیاز داریم.»

این حیاتی است که ما همچنان به توسعه نسل جدید واکسن‌های آماده برای کمک به ایمن نگه داشتن ما در برابر تهدیدات ویروس بعدی ادامه دهیم. و نحوه تحویل آن. مهمتر از همه، این اولین گام به سمت واکسن جهانی کرونا است که ما در حال ساخت آن هستیم و ما را نه تنها در برابر انواع کووید-19 بلکه در برابر کروناویروس های آینده محافظت می کند.

اولین داوطلب این هفته واکسن را در مرکز تحقیقات بالینی NIHR Southampton دریافت خواهد کرد.

ویروس COVID-19 SARS-CoV-2 از پروتئین‌های «اسپیک» روی سطح خود برای ورود به سلول‌های میزبان استفاده می‌کند. این پروتئین‌ها به ACE2، یک گیرنده پروتئینی در سطح سلول‌های راه‌های هوایی ما متصل می‌شوند و به ویروس اجازه می‌دهند تا ژنتیکی خود را آزاد کند. این ویروس دستگاه سلول میزبان را ربوده تا به خود اجازه تکثیر و انتشار دهد.

واکسن‌ها به بدن ما اطلاع می‌دهند که عفونت‌های خطرناک چگونه به نظر می‌رسند و چگونه به آنها واکنش نشان دهیم. این بسیار ایمن تر از آلوده شدن به ویروس زنده است، زیرا از اثرات تهدید کننده زندگی که کل ویروس می تواند داشته باشد جلوگیری می کند.

ایمن سازی سیستم ایمنی ما را مسلح می کند تا مراقب ویروس باشد و آن را مسدود کند یا سلول های حامل پروتئین سنبله را از بین ببرد و از ما در برابر بیماری COVID-19 محافظت کند. متأسفانه SARS-CoV-2 دائماً در حال جهش است و خود پروتئین اسپایک ویروس در حال تغییر است. این چشم انداز “فرار از واکسن” را افزایش می دهد، جایی که تغییرات در پروتئین اسپایک به این معنی است که سیستم ایمنی دیگر قادر به تشخیص آن نیست.

برای غلبه بر این مشکل، تیم دانشگاه کمبریج انواع جدیدی از آنتی ژن ها – مناطق کلیدی ویروس – را جستجو کردند که در بین ویروس های کرونا که در طبیعت رخ می دهند، از جمله در حیوانات حامل آنها، مانند خفاش ها، یکسان هستند.

در حالی که اکثر واکسن‌های کووید-19 از توالی RNA برای پروتئین اسپایک ویروس از اولین نمونه‌های جدا شده از ویروس کووید-19 در ژانویه 2020 استفاده می‌کنند، فناوری جدید DIOSvax از روش‌های پیش‌بینی برای رمزگذاری آنتی‌ژن‌هایی مانند پروتئین اسپایک استفاده می‌کند که به طور گسترده‌تر را تقلید می‌کنند. خانواده آنتی ژن های کروناویروس، بنابراین محافظت گسترده تری می دهد.

پروفسور هینی توضیح داد: «واکسن‌های DIOS-CoVax عناصر ساختار ویروس را هدف قرار می‌دهند که برای همه «بتا کروناویروس‌های» مشترک است – آن دسته از کروناویروس‌هایی که بزرگ‌ترین تهدیدات بیماری برای انسان هستند. اینها ساختارهایی هستند که برای چرخه زندگی ویروس بسیار مهم هستند. ، به این معنی که ما می توانیم مطمئن باشیم که بعید است آنها در آینده تغییر کنند.”

این واکسن‌های نسل بعدی DIOSvax باید از ما در برابر انواعی که تاکنون دیده‌ایم محافظت کنند – برای مثال انواع آلفا، بتا، دلتا – و امیدواریم در آینده ما را در برابر انواع در حال ظهور و همه‌گیری‌های بالقوه ویروس کرونا محافظت کنند.

بودجه واکسن و آزمایش بدون سوزن توسط Innovate UK، بخشی از شبکه تحقیقات و نوآوری بریتانیا، تامین شد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)