آزمایش “ماست فضایی” آغاز شد – اخبار جهانی RT

ویال‌هایی از باکتری‌های «خوب» که توسط دانش‌آموزان دبیرستانی استرالیایی کشت شده‌اند، به عنوان بخشی از آزمایشی برای تولید ماست غنی از مواد مغذی و بررسی تأثیرات میکروگرانش بر میکروب‌های لبنیات به فضا پرتاب شده‌اند.

در مجموع 36 نمونه – حاوی شیر منجمد و گونه های مختلف باکتری های تولید کننده ماست – روز سه شنبه با موشک اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) فرستاده شد. فضانوردان در ISS فرهنگ هایی را که می توانند به کاشفان فضایی آینده در تولید محصولات خود کمک کنند، یخ زدایی خواهند کرد.

این آزمایش نمونه‌هایی را نشان می‌دهد که توسط حدود 40 دانش‌آموز در سراسر ویکتوریا که در چالش نوآوری فضایی که توسط دانشگاه Swinburne برگزار شده بود، کشت داده شده‌اند. سارا وب، هماهنگ‌کننده این برنامه، به گاردین گفت که آزمایش‌های قبلی روی ایستگاه فضایی بین‌المللی نشان داده بود که چگونه رفتار باکتری‌ها در اثر گرانش پایین‌تر تغییر می‌کند.

وب گفت که نمونه هایی از چنین تغییراتی شامل جهش های کمتر در DNA باکتری ها و تکثیر سریع تر است و افزود که “سویه های واقعی باکتری ها [might] بهتر است [in space] از روی زمین.” او گفت که امید این است که ماست تولید شده در فضا به اندازه محصولات لبنی در سیاره ما مغذی باشد.

امیدواریم بتوانیم بگوییم: بله، ماست نه تنها در فضا قابل دوام است – بنابراین از نظر فنی می توانید جو بلو را با مقداری باکتری یخ زده و یک پیمانه شیر به مریخ بفرستید و او بتواند ماست خود را درست کند – بلکه می تواند این کار را انجام دهد. سالم.

ادامه مطلب


دانشمندان می خواهند سلول های انسانی را در نبرد با پیری به فضا بفرستند

یک تیم از دانش‌آموزان 20 ویال فرستاده‌اند تا بررسی کنند که آیا انواع مختلف شیر – مانند لبنیات کامل یا انواع مبتنی بر سویا – در نوع ماست تولید شده نقش دارند یا خیر. 16 نمونه باقیمانده حاوی ترکیبات مختلف شیر و یک یا چند سویه باکتری است.

این آزمایش مدت تخمیر شیر را محاسبه می کند که از یک تا سه روز متغیر است. دمای داخل ISS، معمولاً حدود 23 درجه سانتیگراد، نیز متغیر خواهد بود زیرا ماست معمولاً در حدود 37 درجه سانتیگراد یا بالاتر کشت می شود.

زمانی که نمونه‌ها پس از حدود شش هفته بازگردند، دانش‌آموزان ویسکوزیته، مشخصات مواد مغذی و محتوای اسید لاکتیک ماست‌های به‌دست‌آمده را در برابر دسته‌ای کنترلی که روی زمین دم‌آوری شده است، تجزیه و تحلیل می‌کنند.

در حالی که اشاره کرد که این آزمایش بود “مهیج” آیسل ساپوکوتانا، یکی از دانشجویان شرکت کننده، به گاردین گفت که این کار را خواهد کرد “[cause] کمی مشکل” اگر فضانوردان قرار بود این را بخورند و پروتئین و مواد مغذی کافی نداشتند.