آرژانتین می گوید برای واردات چین به جای دلار به یوان پرداخت خواهد کرد

آرژانتین می گوید برای واردات چین به جای دلار به یوان پرداخت خواهد کرد

آرژانتین گفت که تصمیم برای پرداخت به یوان “چشم انداز ذخایر خالص آرژانتین را بهبود می بخشد.”

بوینس آیرس، آرژانتین:

سرجیو ماسا، وزیر اقتصاد آرژانتین روز چهارشنبه گفت: آرژانتین برای حفظ ذخایر رو به کاهش خارجی خود، به جای دلار آمریکا، هزینه واردات چین را به یوان پرداخت خواهد کرد.

ماسا در نشستی در بوئنوس آیرس با زو شیائولی سفیر چین در بوئنوس آیرس گفت: این کشور آمریکای جنوبی قادر خواهد بود “از ماه آینده حجم واردات به یوآن (معادل) بیش از یک میلیارد دلار را برنامه ریزی کند.

این امر «جایگزین» استفاده از ذخایر دلاری آرژانتین خواهد بود.

دولت آرژانتین روز سه‌شنبه اپوزیسیون راست‌گرای این کشور را متهم کرد که به کاهش شدید ارزش پزو در برابر دلار دامن می‌زند و دستور تحقیقات را صادر کرد.

پزو با نرخ رسمی مبادله ای در روز سه شنبه به 227 در هر دلار رسید، اما در بازار موازی “آبی” به بیش از دو برابر آن رسید.

این کاهش هفته گذشته پس از چندین روز فشار بر پزو در دوره عدم اطمینان قبل از انتخابات در کشوری با کنترل ارز برای محدود کردن اثرات بحران مالی و تورم افسارگسیخته سالانه بیش از 100 درصد آغاز شد. .

ماریا کاستیلیونی، اقتصاددان به شبکه تلویزیونی TN گفت که کاهش ارزش تا حدودی نتیجه این بود که آرژانتینی ها به دنبال “پناهگاه” به دلار آمریکا برای محافظت از قدرت خرید خود بودند.

ماسا گفت که تصمیم به پرداخت به یوان “چشم انداز ذخایر خالص آرژانتین را بهبود می بخشد.”

همچنین “به ما اجازه می دهد تا سطح فعالیت، حجم واردات، سرعت تجارت بین آرژانتین و چین و سطوح عملکرد اقتصادی مورد نیاز آرژانتین را حفظ کنیم” پس از یک سال ضعیف برای کشاورزی داخلی و در نتیجه صادرات، در میان خشکسالی مداوم. .

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)